We wszystkich kinach na Dolnym Śląsku przez cztery tygodnie przed filmami wyświetlana będzie reklama lubińskiego parku Wrocławskiego. – Zapraszamy w ten sposób wszystkich mieszkańców Dolnego Śląska do Lubina. Reklama została nakręcona w 3D, ponieważ chcieliśmy pokazać, że jesteśmy nowoczesnym miastem, które idzie z duchem czasu – mówi prezydent Lubina Robert Raczyński.
Spot trwa 30 sekund. Z ekranu na widzów spogląda między innymi osioł, widać też dinozaury. W niektórych kinach reklamę już można obejrzeć. W innych będzie wyświetlana wkrótce.
– Będzie można ją obejrzeć przez cztery tygodnie na przełomie sierpnia i września w każdym kinie na Dolnym Śląsku, mniejszym i większym, także w sieci Helios – dodaje Jacek Mamiński, rzecznik prezydenta Lubina. – Zobaczą ją więc między innymi mieszkańcy Wrocławia, Legnicy, Polkowic czy Głogowa – mówi.
Reklama powstała w 3D, ale można ją zobaczyć również w 2D. Na zlecenie miasta spot wykonała telewizja TVL.
To już druga kampania reklamowa Lubina w ostatnim czasie. Niedawno lubiński magistrat wysłał do mieszkańców Zagłębia Miedziowego kolorowy folder zachwalający zalety miasta. Wzbudził on wiele emocji wśród szefów sąsiednich samorządów.
Broszurkę reklamową komentował między inny prezydent Legnicy. Odnieśli się do niej także włodarze Głogowa. Każdy wychwalał zalety swojej miejscowości i zapewniał, że nie boi się wzrostu migracji do Lubina, spowodowanej folderem.
– Intencją folderu było powiadomienie sąsiednich gmin, co ma Lubin. Że to była prowokacja? No taki jest świat. Inaczej nie można dotrzeć do kogoś niż prowokując – mówi prezydent Lubina Robert Raczyński. – Mamy dużo miejsca, żeby przyjąć mieszkańców sąsiednich gmin. Lubin to inne miasto niż Legnica czy Polkowice. Niech ludzie sami wybierają. My nie wysyłamy czołgów po mieszkańców Legnicy, ani też Głogowa. Oni sami tu przyjeżdżają. Widzimy, co się dzieje w weekend. Przyjeżdżają wtedy do nas przyjaciele z innych gmin, innych miast – komentuje prezydent.