Metryczka od marca

25

POWIAT. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wprowadza wzór i sposób prowadzenia nowych metryczek urzędowych. Od 7 marca wszystkie urzędy będą miały obowiązek prowadzenia metryki każdej sprawy administracyjnej. Starostwo Powiatowe w Lubinie, dzięki wprowadzonemu w grudniu zeszłego roku systemowi elektronicznego obiegu dokumentów, jest w pełni przygotowane na wejście w życie nowych przepisów.

– W urzędzie funkcjonuje system elektronicznego obiegu dokumentów oraz skrzynka podawcza, dzięki której również petenci mogą sami obserwować na jakim etapie są ich sprawy i kto się nimi aktualnie zajmuje – komentuje Tymoteusz Myrda, sekretarz Starostwa Powiatowego w Lubinie.

Zgodnie ze zmianami, metryka sprawy wraz z dokumentami, do których odsyła ma stanowić obowiązkową część akt sprawy. W jej treści widoczne będą osoby, które uczestniczyły w postępowaniu, czynności jakie wykonały oraz data i czas realizacji tych czynności.

W Urzędzie Miejskim w Lubinie urzędnicy również pracują przy pomocy elektronicznego systemu, który jest dostosowany do potrzeb wprowadzanych zmian. Pozostałe gminy w powiecie zastanawiają się jeszcze nad formą prowadzenia metryk. Wszystkie dążą do tego, aby funkcjonowały w sposób elektroniczny, lecz w fazie początkowej w niektórych gminach będzie ona funkcjonowała w wersji papierowej. Na razie gminy czekają na zakończenie procesu legislacyjnego.

Nowe rozporządzenie dopuszcza prowadzenie metryki zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Wprowadzenie tych zmian do ustawy ma za zadanie zwiększyć transparentność czynności podejmowanych w określonej sprawie administracyjnej lub podatkowej. Dzięki temu będzie większa możliwość sprawowania kontroli nad procesami w realizowanych czynnościach.


POWIĄZANE ARTYKUŁY