REGION. Spośród 210 prac, które napłynęły do dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego wybrano jedno. Tym samym trzy kwadraty – każdy symbolizujący inną sferę turystyki – zostały oficjalnym logo turystycznym Dolnego Śląska. W przyszłym roku rusza kampania promocyjna naszego regionu, gdzie logo będzie jej kluczowym elementem.
Pierwszy z elementów nowego logo – pomarańczowo-żółty kwadrat – symbolizuje turystykę kulturową. Chodzi o historię, czyli materialne i niematerialne dziedzictwo oraz kulturę, a więc obiekty historyczne i wydarzenia. Kwadrat zielony to turystyka aktywna – przyroda, góry i lasy, natomiast element niebieski symbolizuje wody i rzeki.
Od przyszłego roku logo będzie wykorzystywane w kampanii promującej potencjał turystyczny Dolnego Śląska. Urząd Marszałkowski chce wykreować wizerunek regionu, w którym jest wiele tajemnic do odkrycia oraz stworzyć wyraźną tożsamość marki Dolny Śląsk w związku z Euro 2012.
Działania kampanii mają być widoczne w telewizji, kinach – przed emisją filmów, na billboardach w większych miastach Polski oraz w internecie.
Wartość projektu to ponad 11 mln zł, a czego aż 70 proc. sfinansuje Unia Europejska.