Mają już nowe legitymacje

12

Policjantów obowiązują już nowe legitymacje służbowe. Wraz z nowym rokiem weszły w życie przepisy, dzięki którym nowe dokumenty mundurowych będą posiadały więcej zabezpieczeń, podnoszących poziom ich bezpieczeństwa. Legitymacje będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku. Dokumenty, którymi dotąd posługiwali się policjanci straciły już ważność.

Nowe legitymacje zachowały wcześniej obowiązujące wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od aktualnych dokumentów, nowe legitymacje zawierają nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę.

Z tym, że w przypadku gdy:

– policjant pełni służbę w komisariacie policji na legitymacji jest wskazana nazwa komendy powiatowej policji, komendy miejskiej policji lub komendy rejonowej policji, na obszarze działania której znajduje się komisariat;

– policjant pełni służbę w komisariacie specjalistycznym to na legitymacji jest umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej policji, na terenie której znajduje się komisariat specjalistyczny;

– policjant pełni służbę w ośrodku szkolenia policji na legitymacji jest umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej policji, na obszarze działania, której znajduje się ośrodek szkolenia.

Wprowadzone zmiany pozwolą obywatelom, wobec których policjant podejmowałby podejmie interwencję, na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której ten funkcjonariusz pełni służbę.

Zmiany wynikają z rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych, które zmienia rozporządzenie w sprawie legitymacji służbowych policjantów.
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY