Między innymi filmy „Duch”, „Lepsze jutro” czy „Cztery córki” będzie można obejrzeć w maju w lubińskim kinie Muza w cyklu DKF.
Seanse jak zwykle będą się odbywać w każdą środę o godz. 19. Jednak od nowego miesiąca zmienią się ceny biletów. Bilet na jedną projekcję będzie teraz kosztował 19 zł, a miesięczny karnet na wszystkie – 64 zł.
W maju wyświetlone zostaną: „Lepsze jutro” (1 maja), „Duch” (8 maja), „Perfect days” (15 maja), „Pamięć” (22 maja) i „Cztery córki” (29 maja).
Szczegółowy repertuar można znaleźć na stronie ckmuza.eu.
O filmach:
„Lepsze jutro”
Giovanni, znany włoski filmowiec, ma zamiar nakręcić swój nowy film. Ma to być jego najambitniejszy projekt od lat – film historyczny, w którym przygląda się włoskiej scenie politycznej z perspektywy życia trupy cyrkowej.
Jednak podczas produkcji musi mierzyć się nie tylko z typowymi trudnościami na planie filmowym i problemami finansowymi koproducenta: w tym samym czasie jego małżeństwo znajduje się na zakręcie, córka nawiązuje romans z dużo starszym mężczyzną, a do tego zmieniająca się branża filmowa i oczekiwania widowni zmuszają go do odpowiedzi na pytanie: czy Giovanni wciąż widzi w tym świecie miejsce na siebie?
„Duch”
W 1933 r. Korea znajduje się pod brutalnym japońskim butem. Promykiem nadziei jest prężnie działający ruch oporu.
Coraz bardziej zagrożone japońskie władze zbierają piątkę podejrzanych w ustronnym hotelu, aby ustalić kto jest nieuchwytnym Duchem, prominentną postacią w szeregach rebeliantów. Zaczyna się emocjonująca rozgrywka na śmierć i życie, w której nikt nie jest tym, za kogo się podaje.
Czy uda się ustalić, kto jest Duchem? Czy Duch w ogóle istnieje?
„Perfect days”
Nowy film twórcy „Lisbon Story” i „Nieba nad Berlinem” to medytacja nad prostotą i pięknem życia. W „Perfect Days” Wim Wenders opowiada historię japońskiego everymana, dla którego każdy dzień wypełniony jest czynnościami składającymi się na poezję codzienności. Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją rolę na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych. Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem. Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety (każda jest architektonicznym arcydziełem), okazuje się niezwykłym ceremoniałem. Ścieżką dźwiękową jego życia stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone. Film Wendersa to uzdrawiające kino zmieniające codzienność w magię.
„Pamięć”
Sylvia (Jessica Chastain) jest pracownikiem socjalnym, prowadzi proste i uporządkowane życie: córka, praca, spotkania AA.
Sytuacja ulega zmianie, gdy wraca ze zjazdu absolwentów liceum, a jej śladem podąża Saul (Peter Sarsgaard – nagroda dla najlepszego aktora na MFF w Wenecji).
Niespodziewane spotkanie będzie miało głęboki wpływ na ich oboje, otwierając drzwi do przeszłości.
„Cztery córki”
Film był nominowany do Oscara za najlepszy dokument i zdobył nagrodę w tej kategorii na ostatnim festiwalu w Cannes. Jest zaskakującym połączeniem fabuły, dokumentu i policyjnej rekonstrukcji z polityczną rewolucją w tle. Całą opowieść oparto na prawdziwej historii Olfy Hamrouni i jej dzieci. Bohaterką jest Olfa (we własnej osobie, ale czasem zastępowana na ekranie przez aktorkę), matka czterech córek. Dwie najmłodsze występują w filmie, zniknięcie dwóch najstarszych (wcielają się w nie aktorki) jest tematem pasjonującego „śledztwa”, które prowadzi aż do jednej z najniebezpieczniejszych organizacji terrorystycznych na świecie: tzw. Państwa Islamskiego.