LUBIN. Za kilka tygodni na rynku ukaże się elektroniczne wydanie książki zatytułowanej „My, Pokolenie Hip-Hopu”. Jej autorem jest lubinianin, Mariusz Najwer. Publikacja udowodnić ma wszystkim niedowiarkom, że kultura hip-hopu jest najważniejszym w Polsce ruchem kulturowym i społecznym od ’89 roku.
– Chcę przypomnieć, że za kilka lat w wiek średni zacznie wchodzić pierwsze pokolenie Polaków wychowanych na kulturze ulicy – mówi dziennikarz i autor książki, Mariusz Najwer. – Pokolenie, które jako pierwsze obrzucało błotem kapitalizm i obnażyło błędy ustroju demokratycznego. Od początku lat 90-tych w siłę rosła kontrkultura ukierunkowana na walkę z kulawą sprawiedliwością sądów powszechnych, korupcją wśród lekarzy czy bezkarnością polityków. Nie myślałem o tym wtedy, gdy zakładałem na tyłek swoje pierwsze spodnie ze skateshopu. Ale myślę o tym teraz, gdy kulturę hip-hopu wciąż bagatelizują ogólnopolskie media – dodaje.
Zaplanowaną na wrzesień premierą zainteresowały się już środowiska hip-hopowe w całym kraju. Wszystko przez rozgłos, jaki nadał wydarzeniu największy w Polsce portal hip-hopowy, Hip-Hop.pl. Jak zapewnia autor, w książce znajdziemy dziesiątki przykładów na to, że rodzimy hip-hop znacząco wpłynął na wszystkie dziedziny życia społecznego w Polsce.
– Jeśli w jednym ze swoich spotów reklamowych, stacja TVN pokazuje Kubę Wojewódzkiego i Małgorzatę Foremniak malujących graffiti, to nie robi tego przypadkiem. Stylistyka hip-hopu jest wszędzie. I to jest fenomen. Tylko dlaczego nikt o tym głośno nie mówi? Przynajmniej nie w ogólnopolskich mediach – stwierdza Najwer.
Publikacja nie będzie suchym przedstawieniem faktów i mitów. Autor bez ogródek „rozliczy” np. kilka redakcji ze słów, które w ignorancki sposób przedrukowały w czasie hiphopowego boomu. A kto pamięta, ten wie, że absurdalnych komentarzy o hiphopowcach wtedy nie brakowało.
Obecnie, elektroniczne wydanie książki jest na etapie łamania stron. Autor zostawia jednak otwartą furtkę dla tych, którzy chcieliby się jeszcze włączyć do projektu. Jeśli posiadasz np. zdjęcia ukazujące różne aspekty kultury hip-hopu (koncerty, graffiti, breakdance itp.) możesz je wysłać na adres kontakt@crackthebottle.com. Autorzy najciekawszych fotografii otrzymają propozycję współpracy.
W załączniku fragment książki.