Lepsza strona policji

16

Nowy design, a przede wszystkim odświeżona zawartość i funkcjonalność. Dolnośląska policja odmienia wszystkie swoje witryny internetowe. Strona dla lubińskiego komisariatu wystartuje do końca tego roku.

Witryna jest już gotowa. Właśnie trwają testy i uzupełnianie podstawowych treści. Nowa wersja zyska wiele opcji i zakładek, których do tej pory nie było. Dzięki temu policja zamierza usprawnić komunikację na linii obywatel – komisariat.

– Możliwe to będzie m.in. dzięki usłudze „Posterunek on-line”, która zapewni możliwość przekazania informacji drogą elektroniczną przez obywateli do jednostek policji – mówi aspirant sztabowy Paweł Petrykowski, rzecznik prasowy dolnośląskiej policji.

Ponadto będzie też dostępna usługa ankiety, która pozwoli na poznanie opinii mieszkańców dotyczącej pracy policji. Lubinianie uzyskają opis procedur do załatwiania wszystkich spraw, na bieżąco aktualizowane informacje o zdarzeniach drogowych. Nowością będzie także elektroniczny obieg dokumentów wraz z podpisem elektronicznym i specjalne infomaty.

– To kolejne narzędzie dedykowane obywatelom w ramach przedmiotowego projektu. W jednostkach policji można korzystać z powyższych urządzeń, których funkcjonalność pozwala na dostęp do informacji dotyczącej działalności policji, np. opisy procedur składania wniosków i skarg, informacji publicznej, elektronicznych formularzy, stron internetowych instytucji rządowych, samorządowych oraz świadczącym pomoc ofiarom przestępstw – dodaje rzecznik.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zasięgiem nie tylko lubińską policję. W ramach projektu „Dolnośląska platforma wymiany informacji o bezpieczeństwie i porządku publicznym” nowe witryny pojawią się na całym Dolnym Śląsku. Cały projekt kosztował ponad 9 milionów złotych. 7 milionów pochodzi z dofinansowania z Unii Europejskiej.

Wszystkie zapowiadane opcje stopniowo pojawiają się już na stronie dolnośląskiej policji.


POWIĄZANE ARTYKUŁY