Lepiej przez internet

30

Powiatowy Urząd Pracy w Lubinie zachęca do korzystania z usług elektronicznych, które udostępnione zostały dla wszystkich urzędów pracy w ramach modułu www.praca.gov.pl

Wśród usług elektronicznych oferowane są między innymi system pełnej rejestracji oraz zgłoszenia do rejestracji przez internet.

Dzięki elektronicznej rejestracji znacznie skraca się czas oczekiwania na rejestrację w urzędzie. Osoby rejestrujące się w tradycyjny sposób czekają kilka godzin do rejestracji, a przy korzystaniu z systemu elektronicznego mogą zaoszczędzić swój czas.

Problemów z obsługą prostego programu nie powinny mieć nawet te osoby, które do tej pory rzadko korzystały z komputera i internetu. Wystarczy odwiedzić stronę internetową www.puplubin.pl , a następnie skorzystać z zakładki: Usługi elektroniczne i w dalszej kolejności wybrać link: Rejestracja przez internet.

Formularz zgłoszeniowy wymaga podania imienia, nazwiska, numeru NIP, PESEL oraz danych dotyczących wykształcenia. Po zakończeniu procedury rejestracji wyświetlona jest krótka informacja dotycząca dokładnego terminu i miejsca (godzina oraz numer pokoju) stawienia się w celu potwierdzenia rejestracji.

Posiadacz podpisu elektronicznego lub zaufanego profilu na platformie usług administracji publicznej, tzw. e-PUAP, może dokonać pełnej rejestracji. To oznacza, że rejestracji dokonuje się z dniem, w którym osoba złożyła wniosek o rejestrację za pośrednictwem formularza elektronicznego wraz z załączonymi do niego zeskanowanymi dokumentami i oświadczeniami.

Osoby nie posiadające kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub tzw. profilu zaufanego e-PUAP, które jako formę rejestracji wybiorą zgłoszenie się do właściwego urzędu pracy, mogą wspomóc się w procesie rejestracji wcześniejszym przekazaniem do urzędu pracy części elementów niezbędnych do rejestracji (np. dane osobowe, wykształcenie, ukończenie szkoły, okresy zatrudnienia, itp.). W tym przypadku osoby te wypełniają formularz elektroniczny dostępny na stronie internetowej. Następnie dla tych osób zostaje wyznaczony termin spotkania w Urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów.

Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie w trybie osobistego zgłoszenia dokonuje się z dniem zgłoszenia w urzędzie po:

– poświadczeniu własnoręcznym podpisem przekazanych danych,

– złożeniu w obecności pracownika urzędu pracy oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych.

W przypadku nie zgłoszenia się w urzędzie w wyznaczonym terminie, dane przekazane przez osoby są usuwane z systemu teleinformatycznego publicznych służb zatrudnienia.

Przypominamy, że w celu uzyskania bezpłatnego profilu zaufanego e-PUAP należy zarejestrować się na stronie www.epuap.gov.pl i złożyć wniosek o profil zaufany, który należy potwierdzić w punkcie potwierdzenia w ZUS Inspektorat w Lubinie lub Urzędzie Skarbowym w Lubinie.

Dla osób, które nie posiadają w domu dostępu do internetu Powiatowy Urząd Pracy w Lubinie oferuje dostęp do internetu w celu skorzystania z tej usługi w siedzibie urzędu (Sala Informacji Zawodowej pok. 22) każdego dnia roboczego w godzinach otwarcia sali.

Ponadto oprócz rejestracji przez internet, można zarezerwować sobie kolejkę do rejestracji za pośrednictwem internetu, by dokonać rejestracji w urzędzie metodą tradycyjną, tj. podczas osobistego stawiennictwa w urzędzie. Należy wejść na stronę internetową www.puplubin.pl , wybrać zakładkę usługi elektroniczne i kliknąć na link rezerwacja kolejki, zaznaczyć wolny termin z kalendarza pozwalający dokonać rezerwacji terminu i godziny spotkania z pracownikiem urzędu. Rezerwacji terminu można dokonać w danym dniu dwie godziny przed zaplanowaną wizytą w rejestracji urzędu pracy.

W celu dokonania rejestracji należy zgłosić się do urzędu osobiście w ustalonym terminie spotkania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie (dzień i godzina), przedłożyć dokumenty do rejestracji i przekazać niezbędne dane do rejestracji.


POWIĄZANE ARTYKUŁY