Kupiła robota kuchennego za ponad 3 tys. zł. Wirtualnego

3386

Zainteresował ją robot kuchenny. Zdecydowała o zakupie, a za transakcję miała zapłacić BLIK-iem. Z kolei inni lubinianie uwierzyli, że BLIK-iem przesyłają pieniądze znajomym, którzy nagle znaleźli się w potrzebie. Uwaga, oszuści znów wykorzystują tę popularną metodę, by wyłudzić pieniądze.

22-letnia mieszkanka Lubina straciła 3,7 tys. zł, po tym jak na jednym z portali społecznościowym zainteresowała się kupnem robota kuchennego. Skontaktowała się ze sprzedającą i przekazała jej 4 razy kod BLIK. – Oszustka po przelaniu pieniędzy na swoje konto, urwała kontakt z pokrzywdzoną i towaru nie wysłała – informuje aspirant sztabowy Sylwia Serafin, oficer prasowy KPP Lubin.

Pokrzywdzona zgłosiła sprawę na policję. Podobnie jak lubinianie, którzy zostali oszukani znanym już sposobem – oszuści, przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, w imieniu pokrzywdzonych wysyłali wiadomości do znajomych z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej.

– Swoją prośbę tłumaczyli różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku czy zrobieniem przelewu oraz niemożnością zrobienia tego ze swojego konta. Za każdym razem pokrzywdzeni byli przekonani, że kod BLIK przekazują swoim znajomym – tłumaczy asp. sztab. Serafin.

Policja przypomina – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK– zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności.

Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.


POWIĄZANE ARTYKUŁY