31 maja upływa termin dokonania wpłaty drugiej raty opłaty za korzystanie w tym roku z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
W przypadku zezwoleń, których termin ważności określony w zezwoleniu upływa w 2016 roku, opłaty są proporcjonalne do tego terminu.
Opłatę można wnieść w kasie Urzędu Miejskiego lub na rachunek: Urząd Miejski w Lubinie Bank Pekao S.A. Oddział Wrocław 03 1240 3464 1111 0010 2751 1223.
Zgodnie z art. 18 ust. 12 pkt 5 lit. b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 487), zezwolenie wygasa w przypadku niedopełnienia w terminach obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5.
W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej w art. 18 ust. 12b powyższej ustawy: „W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 5 lit. b, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5, powiększonej o 30% tej opłaty”.
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niedokonania opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, może złożyć wniosek o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Wszelkie informacje na temat opłat można uzyskać pod numerem telefonu 76 74 68 237.