Koło Lubina powstanie kolejny fragment Cyklostrady Dolnośląskiej

8229

12,5 kilometra długości oraz 3 metry szerokości ma mieć odcinek rowerowej Trasy Miedzianej „Cyklostrady Dolnośląskiej” łączący Lubin ze Ścinawą. Ostatnio rozpoczął się pierwszy z etapów procesu budowy jednego z fragmentów tej trasy w Turowie.

Fot. ilustracyjne (lubiński odcinek Cyklostrady Dolnośląskiej)

Według wstępnych szacunków Trasa Miedziana powinna być gotowa do końca 2028 roku, a jej budowa pochłonie 27 mln zł.

– We wrześniu 2024 r zawarte zostało „Porozumienie” pomiędzy GDDKiA oraz Województwem Dolnośląskim, o wspólnej realizacji zadania. Aktualnie uzgadniane są zapisy planowanego postępowania przetargowego pomiędzy DSDiK oraz GDDKiA, ze szczególnym uwzględnieniem Programu Funkcjonalno Użytkowego, zapisów umowy, warunków udziału w postępowaniu przetargowym oraz kryteriów oceny ofert – informuje Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Wkrótce firma MM Infrastruktura z Tarnowa opracuje Program Funkcjonalno-Użytkowy dla odcinka Trasy Miedzianej w Turowie, między Lubinem a Ścinawą.

– Mowa o 1,2 km wzdłuż drogi krajowej nr 36, gdzie ruch samochodowy jest bardzo duży. Droga dla pieszych i rowerzystów zapewni im większe bezpieczeństwo – mówi Tymoteusz Myrda, radny województwa dolnośląskiego.

– Będą też MOR-y, czyli Miejsca Obsługi Rowerzystów. Program ma być gotowy za cztery miesiące, a cały projekt nadzoruje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu – dodaje.

Cyklostrada Dolnośląska zakłada ponad 1800 km tras, które poprawią dostępność transportową regionu, zintegrują lokalne drogi rowerowe i powiążą je z dolnośląską siecią kolejową. W swoim założeniu ma pełnić nie tylko funkcję rekreacyjną, ale będzie stanowiła ważny element lokalnej sieci transportowej.

Projekt Cyklostrady Dolnośląskiej oparty jest o sieć głównych tras rowerowych obejmujących swoim zasięgiem cały region, łącząc się również z trasami rowerowymi po stronie czeskiej i niemieckiej.

Całe przedsięwzięcie sfinansowane zostanie z wykorzystaniem m.in. środków z Unii Europejskiej, a biorąc pod uwagę fakt, że część tras rowerowych jest już gotowa, szacowany koszt realizacji Cyklostrady Dolnośląskiej wyniesie około 850 mln zł.


POWIĄZANE ARTYKUŁY