Kolejna ofiara BLIK-a. Lubinianka straciła 1200 zł

5708

Mieszkanka Lubina straciła 1200 złotych po tym, jak oszust wyłudził od niej pieniądze za pomocą aplikacji BLIK. Sprawca podszył się pod znajomą pokrzywdzonej, a następnie za pomocą komunikatora, w wiadomości poprosił kobietę o podanie kodu…

Blik
Fot. ilustracyjne

Policjanci otrzymali zgłoszenie od mieszkanki Lubina, że nieznany sprawca włamał się na jej konto na profilu społecznościowym, a następnie za pomocą komunikatora, podszywając się pod jej znajomą, poprosił o podanie kodu BLIK.

– Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu. Tym razem wymyślona historia dotyczyła zakupów w sklepie i awarią konta koleżanki pokrzywdzonej – relacjonuje aspirant sztabowy Sylwia Serafin, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Lubinie. 

Jak uchronić swoje pieniądze w takim przypadku? 

– Jeżeli dostaniesz taką wiadomość od znajomego, nie przekazuj żadnych kodów dostępowych do swojego konta bankowego. Zadzwoń osobiście na numer telefonu i potwierdź, czy to na pewno znana ci osoba, a nie przestępca, który włamał się na  jej konto u ukradł tożsamość, aby właśnie w taki sposób ukraść Twoje pieniądze – radzi rzeczniczka. 

W związku z tym, że nie jest to pierwsza taka sprawa prowadzona przez lubińską policję, funkcjonariusze kolejny raz apelują o ostrożność. Metoda na tzw. „BLIKA”, to nowa forma oszustwa, którą posługują się przestępcy wyłudzający pieniądze. Kradną w Internecie „tożsamość osoby”. Następnie podszywają się pod nią i wykorzystując zaufanie, proszą jej znajomych o podanie hasła BLIK. Oszuści najczęściej dodają, że właśnie stoją przy kasie i chcą zapłacić za zakupy, ale ich karta płatnicza akurat w tym dniu straciła ważność lub proszą o szybką pożyczkę na zakupy przez Internet, obiecując szybki zwrot środków finansowych

Fot. ilustracyjne

– Pamiętajmy o ostrożnym korzystaniu z urządzeń z dostępem do Internetu, gdyż tylko czujność i rozwaga, mogą zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych, o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania czy o nieotwieraniu maili od nieznanych nadawców – przestrzegają policjanci. 

– Pamiętajmy również, że oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła – przypominają stróże prawa.


POWIĄZANE ARTYKUŁY