Klienci lubińskiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie muszą się już denerwować i stać w długich kolejkach. Wprowadzono tam bowiem specjalny system kierowania ruchem.
– Wystarczy na dotykowym ekranie wybrać kategorię sprawy, a system komputerowy przydzieli nas do konkretnego pracownika – tłumaczy zastępca naczelnika wydziału obsługi klientów i korespondencji w Legnicy, Przemysław Pikul.
Na wydrukowanym bilecie, jaki otrzymuje każdy klient, jest podany numer, czas oczekiwania na podejście do okienka i liczba osób oczekujących przed nami.
W placówce zamontowany jest też zestaw głosnomówiący. – Dzięki czemu klient usłyszy odpowiedni numer, a na monitorach wyświetli się kierunek, jak dojść do okienka. – To usprawnia pracę w placówce, a i klienci są zadowoleni – zauważa Przemysław Pikul. – Już nie trzeba pilnować kolejki, bo system wzywa odpowiedni numerek – dodaje.
System kierowania ruchem funkcjonuje już we wszystkich placówkach podległych legnickiemu oddziałowi ZUS.