Kilka firm chce remontować linię kolejową do Lubina

49

Cztery firmy, w tym jedno konsorcjum, chcą remontować linię kolejową nr 289 z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa, która przebiega przez Lubin. PKP PLK wczoraj otworzyło oferty.

W tej chwili między Legnicą a Rudną kursują jedynie pociągi towarowe. Remont ma przywrócić na tej linii przewozy pasażerskie. Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać tu z prędkością do 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Obecnie maksymalna dozwolona prędkość na tej linii wynosi 50 km/h.

Inwestycja przeprowadzona będzie w formule „projektuj i buduj”. Na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację wszystkich jej założeń PKP PLK przewidziały 242 335 020 zł netto.

W przetargu na remont linii 289 wzięły udział cztery firmy. Konsorcjum Track Tec z Wrocławia i Infrakol z Jawora zaproponowało 230,9 mln zł za wykonanie wszystkich prac i deklaruje, że potrzebuje na to 27 miesięcy.

Torpol z Poznania wycenił wykonanie inwestycji na 233,6 mln zł i oszacował czas realizacji na 24 miesiące.

Kolejna firma to ZUE z Krakowa. Zaproponowała 272,4 mln zł. Na wykonanie prac potrzebuje 30 miesięcy.

Natomiast Trakcja PRKiI z Warszawy zaproponowała 244,5 mln zł za remont. A czas jego wykonania oszacowała na 26 miesięcy.

Na wybranie jednej z ofert PKP PLK ma maksymalnie trzy miesiące. Co istotne, cena nie jest jedynym kryterium, jakie będzie brane pod uwagę. Ważne są też termin realizacji inwestycji (30 proc. wagi) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10 proc.).


POWIĄZANE ARTYKUŁY