Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, nowym i zarazem głównym sponsorem piłkarskiego Śląska Wrocław ma zostać holding energetyczny Tauron. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że 5,15 proc. akcji należy do KGHM. Polska Miedź to właściciel największego rywala Śląska w regionie – Zagłębia Lubin.
Śląsk Wrocław, jeśli chce zbudować silny klub, musi pozyskiwać wielkich sponsorów. Dlatego rośnie w siłę. Tylko dobra gra może zachęcić Dolnoślązaków do przyjeżdżania na mecze na nowy obiekt na Maślicach (niemal 44 tys. widzów – pojemności stadionu). Do tego potrzebne są duże pieniądze.
Zdaniem „Gazety Wyborczej”, w pierwszym roku obowiązywania umowy wrocławski klub ma otrzymać 2,5-3 mln zł. Do końca czerwca sponsorem głównym Śląska jest Carlsberg, a wrocławianie na koszulkach reklamują Piasta.