KGHM będzie promował polską gospodarkę

27

KGHM wraz z szesnastoma innymi polskimi przedsiębiorstwami stworzył Polską Fundację Narodową (PFN). Instytucja ta zajmie się kreowaniem pozytywnego wizerunku spółek, w których udział ma Skarb Państwa. Rolą fundacji będzie także promowanie inwestycji w Polsce i za granicą.

Fot. materiały prasowy MSP
Fot. materiały prasowe MSP

Twórcami Polskiej Fundacji Narodowej są czołowe polskie koncerny z kluczowych branż gospodarki: energetycznej, wydobywczej, hutniczej, paliwowej, chemicznej, transportowej i logistycznej. Za kluczowe uznane zostały także sektory: finansowy, nieruchomości i – co ciekawe – gier losowych, ponieważ w gronie fundatorów – obok m.in. KGHM, Orlenu, Lotosu, PGE Polskiej Grupy Energetycznej czy PKO BP znalazł się też Totalizator Sportowy.

– Polska Miedź, obecna od lat na rynkach międzynarodowych, zawsze dbała o wizerunek kraju z którego pochodzi. Dzięki nowej fundacji połączymy siły z innymi spółkami z udziałem Skarbu Państwa i wspólnie będziemy promować markę Polski – twierdzi prezes KGHM Krzysztof Skóra.

Fot. materiały prasowe MSP
Fot. materiały prasowe MSP

Jak zapewnia Ministerstwo Skarbu Państwa, fundacja będzie też dążyła do obalenia stereotypów związanych między innymi z postrzeganiem polskiej gospodarki. Jednym z nich jest przekonanie, że polska energetyka nie rozwija czystych, odnawialnych źródeł energii, a jej produkcja energetyczna, oparta o krajowe surowce, zanieczyszcza środowisko.

– Inicjatywa powołania fundacji płynie z silnej, ale wciąż niespełnionej, potrzeby wymiany wiedzy i doświadczeń oraz szeroko zakrojonej współpracy największych spółek skarbu państwa na rzecz poprawy wizerunku polskiej gospodarki – mówi szef resortu, Dawid Jackiewicz.

Fot. materiały prasowe MSP
Fot. materiały prasowe MSP

Wśród celów organizacji jest także współpraca ze społecznościami lokalnymi oraz organizacjami społecznymi i gospodarczymi, a także organizowanie i finansowanie inicjatyw społecznych.

PFN rozpocznie działalność w trzecim kwartale 2016 r. Pieniądze na realizację jej misji pochodzić będą od firm-fundatorów. Jak czytamy w komunikacie prasowym MSP, „działalność Polskiej Fundacji Narodowej obliczona jest na realizację długookresowych celów, przy zachowaniu najwyższej efektywności i skuteczności. W tym celu fundacja będzie korzystać z najnowocześniejszych narzędzi, jednocześnie minimalizując koszty własne. Jej działalność będzie jawna i transparentna, a władze fundacji zobowiązane będą do sporządzania corocznego sprawozdania finansowego przedkładanego radzie fundacji”.


POWIĄZANE ARTYKUŁY