20-lecie działalności obchodzi dziś powstałe 1 kwietnia 1994 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lubinie.
Spółka powstała w wyniku restrukturyzacji Lubińskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Lubinie. Od momentu powstania MPWiK zajmuje się zarówno uzdatnianiem i dostarczaniem wody jak również odbiorem ścieków komunalnych na terenie naszego miasta. – Działalność Spółki prowadzona jest w zgodzie z najwyższymi standardami jakości zgodnie z normą ISO 9001. Stale też zmierzamy do podnoszenia jakości świadczonych przez nas usług, o czym świadczy między innymi szereg inwestycji realizowanych przez MPWiK, mających na celu poprawę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej – informuje prezes spółki, Jarosław Wantuła.
Spółka dba również o środowisko. W 2010 roku sukcesem zakończył się trzyetapowy proces wprowadzenia Systemu Zarządzania Środowiskowego w wyniku którego firma uzyskała Certyfikat spełnienia wymagań Normy PN-EN ISO 14001:2005. – Uzyskany certyfikat jest dowodem na to, że MPWiK w sposób profesjonalny dba o środowiskowe aspekty swojej działalności – tłumaczy Prezes.
MPWiK systematycznie wspiera inicjatywy sportowo-rekreacyjne, dydaktyczne, kulturalno-oświatowe oraz charytatywne w naszym regionie. Spółka dba również o wizerunek Lubina. Wybudowała fontanny, które spełniają w mieście nie tylko rolę ciekawej formy architektonicznej, ale pełnią także ważne funkcje rekreacyjne oraz społeczne. – Wybudowaliśmy trzy fontanny: w parku Niepodległości, przy ulicy Szpakowej oraz ostatnio ze smokiem Milusiem, na skwerze Kajko i Kokosza, przy ul. Kruczej – wymienia Jarosław Wantuła.
Ponadto MPWiK promuje zasady etyki i kultury przedsiębiorczości w biznesie, a także poprawy wizerunku polskich firm. W grudniu 2013 r. spółka po raz dziesiąty z rzędu, uzyskała certyfikat „Przedsiębiorstwa Fair Play” i została wyróżniona „Platynową Statuetką”.
Sukcesy Spółki nie byłyby możliwe bez zaangażowania i rzetelnej pracy na rzecz firmy wszystkich jej pracowników. To właśnie ich kompetencje i codzienny wysiłek umożliwiają MPWiK ciągły rozwój oraz utrzymywanie przyjaznego wizerunku w kontaktach z klientami i kontrahentami – mówi Jarosław Wantuła.