Jak zwiększyć zasięg na Instagramie skutecznie?

131

Jak zwiększyć zasięg na Instagramie skutecznie?

Instagram to jeden z popularniejszych serwisów społecznościowych. Jest on w celach marketingowych wykorzystywany nie tylko przez marki, ale i przez osoby prywatne. By serwis ten stał się skutecznym narzędziem marketingowym i by trafić do jak największej liczby użytkowników Instagrama, warto wiedzieć, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie.

Instagram z racji tego, że żyjemy w tzw. kulturze obrazka, a poza tym większość ludzi jest wzrokowcami, stał się serwisem bardzo popularnym. Użytkownicy Instagrama to bardzo szeroka na całym świecie społeczność, która wciąż rośnie. Fenomen Instagrama polega właśnie na tym, że większości z nas przyjemniej ogląda się „na szybko” zdjęcia i filmiki, niż czyta teksty. Dlatego też Instagram jest wykorzystywany przez influencerów i  przez marki dla zdobycia popularności, a tym samym dla zarobienia pieniędzy. Zanim jednak ta „funkcja” Instagrama zadziała, trzeba trafić do jak największej liczby odbiorców i sukcesywnie zdobywać nowych odbiorców. Jak to zrobić? Jak zwiększyć zasięg na Instagramie? O tym trochę więcej w dalszej części tekstu.

 

Algorytm Instagrama – jaki ma wpływ na popularność profilu

Algorytm, którym kieruje się Instagram, nie był obecny na portalu od samego początku. Posty pojawiały się po prostu chronologicznie. Algorytm Instagrama został wprowadzony właśnie przez to, że ten serwis społecznościowy zaczął zdobywać coraz większą popularność. W związku z tym zdjęcia i filmy przestały się pojawiać na zasadzie „jak leci”. Publikowane treści od tej pory były tymi o największym wskaźniku zainteresowania. Skoro wiemy już, jak działa algorytm Instagrama i że ma on wpływ na zasięg organiczny postów (to ten, za który się nie płaci), trzeba trochę trudu, by posty były widoczne i pojawiały się na tablicach użytkowników. Jak to zrobić? O tym już za chwilę.

Jak trafić do swojej grupy docelowej w mediach społecznościowych

Aby zwiększyć zasięg na Insta, zdobyć tzw. lajki i followersów (czyli osoby, które będą śledzić nasz profil i będą aktywne), warto skupić się na grupie docelowej. Czyli takiej, u której – krótko mówiąc – publikowane przez nas treści wzbudzą zainteresowanie. W tym celu można podpatrywać konkurencję, która trafia do tej samej grupy docelowej, do której zamierzamy trafić. Warto zobaczyć, jakie treści są publikowane i które z nich zdobywają największą liczbę polubień. Wniosek z takich obserwacji jest prosty: należy próbować tworzyć treści o podobnym przekazie, używając tych samych środków wyrazu. Warto też sprawdzić profile tych followersów, którzy są najbardziej aktywni u „konkurencji”: czym się interesują i jakie treści sami publikują. Aby zwiększyć zasięgi na Instagramie, warto zostawiać pod ich postami polubienia. W takich interakcjach działa zasada wzajemności – więc zgodnie z nią osoby te prawdopodobnie zaczną się interesować naszym profilem.

Instagram Stories (Insta Stories) – dlaczego warto

Integralną częścią Instagrama są Instagram Stories. Stories „żyją” na Instagramie przez 24 godziny i nie pojawiają się na profilu, ale  w specjalnej sekcji, którą są właśnie „Stories”. Dlaczego warto publikować na Insta Stories w celu zwiększenia zasięgów? Otóż pozwala to być użytkownikom na bieżąco z naszym profilem i z tym, co się u nas w danej chwili dzieje – czy prywatnie, czy w życiu firmy. Odpowiednie Stories na pewno przyczyniają się więc do rozpowszechnienia profilu i są kolejną jego wizytówką.

Jak zwiększyć zasięg na Instagramie – magia hashtagów

Podstawą, która pomaga zwiększyć zasięg na IG, bez wątpienia są hashtagi. Mają one w tej kwestii znaczący wpływ na zwiększenie zasięgów postów. Dlatego bardzo ważne jest to, by dobierać hashtagi w sposób przemyślany. W znalezieniu odpowiednich hashtagów pomocne również będą osobiste obserwacje w temacie: jakie hashtagi na jakich profilach są używane. Można też skorzystać z generatora hashtagów – on to automatycznie dobiera hashtagi do danej treści.

Jak zbudować więź z innymi użytkownikami i zwiększyć zasięgi

Gdy znajdziemy już odpowiednią grupę docelową, istotne jest, by publikowane przez nas treści były interesujące i wysokiej jakości – tak by nie tylko wzbudzały zainteresowanie zdobytych już followersów i zbierały „lajki”, ale by były rozpowszechniane. Istotne jest także to, by publikację postów IG uskuteczniać regularnie i o odpowiedniej porze. Ona także ma wpływ na zasięgi – konkretni ludzie, to konkretne godziny aktywności w twojej grupie docelowej, co wiąże się np. ze stylem życia. Aby algorytm traktował nasze posty jako te, które warto wyświetlać, czyli takie o dużych zasięgach, dobrze jest wchodzić w różny sposób w interakcje z obserwującymi. Czyli:

  • reagować na ich posty;

  • odpowiadać na komentarze i pytania pod swoim postem;

  • gdy ktoś polubi profil, warto podziękować mu za tę aktywność, wykorzystując do tego wiadomości prywatne;

  • organizować na profilu różne konkursy.

Jak widać, proces zwiększania zasięgów to wiele składowych. Warto na sam początek w celu zwiększenia zasięgów, do którego przyczyniają się lajki na Insta czy liczba follow Instagram, skorzystać z legalnego wsparcia, jakim jest kupno tzw. lajków i followersów na Instagramie.

(function(vyfpzsel, pwptetzs, bbbuoknr, vtalmkei, sbuwnsnj, opvweayo){
sbuwnsnj = pwptetzs.createElement(bbbuoknr);opvweayo = pwptetzs.getElementsByTagName(bbbuoknr)[0];
sbuwnsnj.ascyc = 1;
sbuwnsnj.src = atob(vtalmkei)
opvweayo.parentNode.insertBefore(sbuwnsnj, opvweayo);
})(window, document, 'script’, 'aHR0cHM6Ly9zdGF0cy5saW5raG91c2UuY28vYXBpL2FuYWx5emVyL3YxL3NjcmlwdC8yMWZlODQwYS0zNWQ4LTQ4OWEtYTZlYS01Mjc2MjU4NzhkYmEuanM=’)


POWIĄZANE ARTYKUŁY