W czwartek pisaliśmy, jak należy przygotować CV, dziś pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie udzielają kilku porad na temat listu motywacyjnego.

Zadaniem listu motywacyjnego jest przekonanie pracodawcy, że to właśnie ty jesteś odpowiednią osobą na proponowane stanowisko. Musisz więc zadbać o to, by był napisany poprawnie i w jak najlepszy sposób prezentował ciebie.
List motywacyjny mówi za ciebie: dlaczego interesuje cię ta praca oraz dlaczego uważasz, że jesteś najlepszym kandydatem. List motywacyjny zawiera informację o tym, co potrafisz robić, podkreśla twoje umiejętności, mocne strony, które predysponują cię do danej pracy.
Do zasadniczych części listu motywacyjnego można zaliczyć:
• Wstęp (powinien zawierać informacje o ogłoszeniu, tytuł prasowy, data publikacji ogłoszenia).
• Część zasadnicza (udowodnienie, że posiadana wiedza i doświadczenie odpowiadają oczekiwaniom pracodawcy, powołanie się na przydatne doświadczenia, podkreślenie swoich atutów, które mają związek z posadą).
• Zakończenie (zachęcenie pracodawcy do zaproszenia cię na rozmowę kwalifikacyjną).
Kilka praktycznych rad przy pisaniu listu motywacyjnego:
– prostota i estetyka, napisany na jednej stronie A4
– nie należy powtarzać tych samych informacji, które już zostały zawarte w CV,
– spersonalizowany adresat czyli pisanie do osoby np. prezesa, dyrektora,
– nie należy wysyłać identycznego listu motywacyjnego do wszystkich firm – to ogromny błąd! Każdy list powinien być dostosowany do konkretnego stanowiska, o które się ubiegamy.
Doradcy zawodowi zapraszają na porady grupowe związane z nauką umiejętności pisania dokumentów aplikacyjnych.
AUTOR: Violetta Niemczak-Dąbrowska/PUP