E-maile spreparowane przez oszustów, którzy chcieli wyłudzić numery kart i kody PIN od klientów Banku Zachodniego WBK, trafiły do kilkudziesięciu tysięcy osób. Dostali je zarówno klienci banku, jak i osoby z nim niezwiązane.
E-maile zawierały link do strony do złudzenia przypominającej stronę BZ WBK oraz prośbę o uaktywnienie konta na stronie banku i podanie numeru karty oraz PIN do niej. Dzięki temu oszuści mogli zdobyć dostęp do kont i pieniędzy klientów banku.
Czujni klienci banku poinformowali od razu bank, że dostali dziwnego e-maila.
– Dostaliśmy 3 tysiące e-maili z informacją od naszych klientów w sprawie dziwnej poczty elektronicznej, jaką otrzymali – mówi Grzegorz Adamski z biura prasowego BZ WBK.
Do banku zgłaszali się również bezpośrednio jego klienci.
Na portalu banku opublikowano komunikat, w którym przestrzeżono klientów przed fałszywą stroną internetową i radzono, aby jak najszybciej zastarzeć swoje karty, jeśli ktoś wpisał PIN na fałszywą stronę. Policja zablokowała również serwer, z którego wysyłane były e-maile z linkiem do fałszywej strony banku.
– Zastrzegliśmy 58 kart, a z 21 kont ściągnięto pieniądze, w sumie 12 tys. zł – mówi Grzegorz Adamski z biura prasowego banku.
W biurze prasowym nie posiadano jednak informacji, czy wśród poszkodowanych są mieszkańcy naszego regionu.
MRT
REKLAMA