Interferie będą ograniczać koszty

12

Pozyskiwanie nowych kontraktów z rynku polskiego i niemieckiego w segmencie business to business sprzedaży usług wypoczynkowo-rehabilitacyjnych, uzupełnionych organizacją turystyki szkoleniowo-konferencyjnej – tak wyglądają ogólne założenia strategii przygotowywanej przez zarząd Interferii. Podczas ostatniego posiedzenia jej zarys został zaprezentowany radzie nadzorczej spółki.

Projekt strategii opracowywany był przez zarząd od września. Jej założenia w dużej mierze bazują na kontynuowaniu dotychczasowej polityki zapoczątkowanej jeszcze w roku 2002. Interferie nadal zamierzają świadczyć usługi wypoczynkowe oraz sanatoryjno-rehabilitacyjne, podejmując współpracę z niemieckimi organizatorami turystyki kuracyjnej, a w Polsce wraz z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz firmami zajmującymi się organizacją turnusów rehabilitacyjnych.

Kontynuacją wcześniejszych doświadczeń jest też koncentracja na rynku niemieckim, który generuje połowę przychodów ze sprzedaży usług wypoczynkowych i rehabilitacyjnych. Spółka zamierza zacieśnić współpracę z touroperatorami oraz tymi organizatorami wypoczynku, którzy przygotowują turnusy dla dużych grup z Niemiec. W tym aspekcie korzystną wiadomością dla spółki jest umacnianie się kursu euro w stosunku do złotówki, ponieważ roczny przychód z kontraktów dewizowych na rzecz klientów niemieckich wynosi ponad 2 mln euro. Natomiast firma zamierza zrezygnować z walki o rynek czeski.

Na rynku polskim uzupełnieniem oferty będzie segment konferencyjno – szkoleniowy, związany z  górskimi hotelami Bornit w Szklarskiej Porębie oraz Malachit w Świeradowie-Zdroju. Nowa strategia zakłada oferowanie całego kontentu szkoleniowego (nocleg, wyżywienie, logistyka organizacji konferencji czy kursów) na potrzeby grupy kapitałowej KGHM, podobnie jak planowane jest to w przypadku organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży.

– W przypadku organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży będziemy się starali odzyskać pozycję, którą spółka miała w latach 2004-06 – podkreśla Wojciech Kudera, prezes zarządu Interferii. – Będziemy działali jak typowy touroperator, oferując wypoczynek w oparciu o obiekty naszych partnerów i dodając do tego usługę transportową. Podpisaliśmy już także list intencyjny z Caritasem Archidiecezji Legnickiej na wakacyjne pobyty młodzieży oraz turnusy dla dorosłych w naszych obiektach nadmorskich.

Obecna sytuacja gospodarcza i określona strategia działań wpłynęła też na przebudowę planów inwestycyjnych poprzednich władz spółki. W tym roku nakłady inwestycyjne wyniosą niecałe 10 mln złotych, w przyszłym będą mniejsze. Zarząd zadecydował, że nie sprzeda hotelu w Głogowie (w przyszłym roku obiekt będzie modernizowany w celu podniesienia jego standardu), rozważa natomiast zbycie hotelu w Lubinie. Interferie nie przewidują też na razie akwizycji.

Najnowsza strategia kładzie nacisk na działania mające na celu ograniczenie kosztów. Temu służyć ma wdrożenie systemu centralizacji polityki zakupowej i kontroli kosztów poprzez elektroniczny system wspomagania zakupów. Chodzi również o umowy ramowe na dostarczanie produktów spożywczych.

– Szukamy dostawców zapewniających regularną i stałą cenę na produkty w dwóch regionach: zachodniopomorskim i dolnośląskim – mówi Adam Milanowski, wiceprezes i dyrektor finansowy Interferii. – W najbliższym czasie przymierzamy się również do przetargu na zakup energii elektrycznej.

Po wprowadzeniu ewentualnych uwag i poprawek cała strategia może zostać przyjęta na początku 2009 roku. Wtedy spółka przedstawi jej założenia w raporcie bieżącym oraz poinformuje o nich akcjonariuszy i wszystkich zainteresowanych.

 

MS


POWIĄZANE ARTYKUŁY