W czasie epidemii może zdarzyć się wiele sytuacji, w których będzie nam potrzebna pomoc w sprawach konsumenckich. Wiele branż dopadł kryzys, a coraz częściej pojawiają się osoby, które w nieuczciwy sposób chcą zarobić w tej sytuacji.

Koronawirus odciska swoje piętno na wielu branżach, a wielu przedsiębiorców nie wie jak się odnaleźć w obecnych warunkach.
– Zdarzają się też tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd. Pojawia się też wiele sytuacji problematycznych pod kątem prawnym. Odwołane loty i imprezy turystyczne, zamknięte restauracje i galerie, nieczynne prywatne żłobki, przedszkola, kluby czy siłownie, rosnące ceny na półkach sklepowych – mówi Wiesława Sulima, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Lubinie.
Z tymi wszystkimi problemami można się zwrócić do rzecznika praw konsumentów. Warto także zajrzeć na strony, gdzie samodzielnie można uzyskać poradę.
Oto strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To spis porad związanych z koronawirusem przygotowany przez Stowarzyszenie Aquila. Tutaj stowarzyszenie Aquila udziela odpowiedzi na pytania nie związane z koronawirusem.
Rzecznik praw konsumentów w Lubinie udzieli informacji również mailowo, pytania można kierować na adres: w.sulima@powiat-lubin.pl, oraz telefonicznie pod numerem telefonu: (76) 746 71 30.