Frekwencyjny Sukces Święta Kina 2023

108

8. edycja Święta Kina już za nami! Według wstępnych szacunków kina, które wzięły udział w akcji, 30 września odwiedziło ponad 550 tysięcy widzów – to rekordowy wynik w historii tego wydarzenia. Uczestniczyły w nim sieci Helios, Cinema City i Multikino, kina zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowe Kina oraz Stowarzyszenie Kin Studyjnych, w tym m.in. lubińskie kino Muza, i Stowarzyszenie „Kina Polskie”, a także kina niezrzeszone. Podczas całego weekendu we wszystkich kinach w Polsce sprzedano ponad milion biletów, czyli o ok. 60% więcej niż w weekend poprzedzający.

Tegoroczne Święto Kina było rekordowe pod każdym względem: udział w nim wzięło aż 250 kin, a akcję wspierało kilkadziesiąt osobistości świata filmu. Cena za bilety w kasach kin biorących udział w Święcie Kina wyniosła 12 złotych. Podobnie jak w poprzednich edycjach, Święto Kina wsparł Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem wydarzenia był InPost.

Intensywna, ogólnopolska kampania promocyjna trwała od 25 września i obejmowała telewizję, radio, internet, reklamę zewnętrzną, media społecznościowe, zaangażowanie influencerów. W sobotę widzowie mogli obejrzeć na ekranach kilkadziesiąt tytułów z bieżącego repertuaru, w tym premiery oraz pokazy przedpremierowe. Najchętniej oglądanymi filmami Święta Kina były: „Zielona granica”, „Piła X”, „Teściowie 2”, „Twórca”, „O psie, który jeździł koleją”, „Zakonnica II”, „Kosmici w mojej szkole”, „Doppelgänger. Sobowtór”, „Duchy w Wenecji”, „Niezniszczalni 4” oraz „Moje wielkie greckie wesele 3”.


POWIĄZANE ARTYKUŁY