Długotrwała praca biurowa nie jest aktywnością, do której nasze ciało zostało przystosowane przez naturę. Wielogodzinne siedzenie źle wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie, a także na efektywność wykonywania zadań. Na szczęście – dbając o odpowiednie wyposażenie biura, można sprawić, że niekorzystny wpływ braku ruchu zniknie. Jak o to zadbać?
-
Praca w pozycji stojącej
-
Aktywność podczas pracy
-
Odpowiednia akustyka w biurze
-
Dobre krzesło biurowe
Praca w pozycji stojącej
Nie bez powodu stale docierają do nas informacje o tym, jak szkodliwy dla naszego zdrowia jest siedzący tryb życia. Sprzyja on nadwadze i urazom, chorobom sercowo naczyniowym i występowaniu bólu stawów i mięśni. Zmiana pozycji na stojącą – na część czasu pracy – wpływa korzystnie na naszą postawę i pomaga się zrelaksować. Zmienianie postawy odciąża kręgosłup i zapewnia nam dawkę ruchu – choć nie jest ona duża, w perspektywie lat pracy robi to ogromną różnicę!
W komfortowej pracy na stojąco z pewnością pomoże nam odpowiednie biurko – takie, które zapewnia regulację wysokości. Umożliwi ono dostosowanie wysokości do naszego wzrostu i aktualnie przyjmowanej pozycji ciała. Takie biurko to również rozwiązanie, dzięki któremu różni jego użytkownicy mogą pracować wygodnie – jeśli kilka osób korzysta z jednego biurka, a każda z nich jest innego wzrostu, na pewno okaże się to korzystne. Jeśli nasza praca wymaga dużej ilości mówienia – pozycja stojąca korzystnie wpływa na objętość płuc i sprawia, że głos staje się wyraźniejszy. Często może to być ogromną zaletą.
Aktywność podczas pracy
Odrobina ruchu podczas pracy siedzącej może zrobić ogromną różnicę. Na spalanie kalorii wpływa każda podejmowana przez nas aktywność – więc jeśli chcemy schudnąć, lub po prostu zadbać o swoje zdrowie, każda dawka ruchu ma znaczenie. Praca na stojąco to dobry sposób – jednak dla niektórych to za mało. Takie osoby mogą wykorzystać rowery lub bieżnie biurowe.
Dlaczego warto zainwestować w tego typu sprzęty do biura? Codzienny trening podczas pracy poprawi motywację i zwiększy zdolność do wykonywania zadań przez pracowników. Ruch wpływa na zdolność uczenia się, poprawia humor i sprawia, że z optymizmem patrzymy na swoje obowiązki. Może to wpłynąć na znaczne zwiększenie produktywności i większą efektywność pracy w firmie.
Ruch to nie tylko zaplanowany celowo trening – o aktywność można zadbać, wykonując zwykłe, codzienne czynności. Na przykład – zamiast wybierać windę, wejść po schodach, lub podczas przerwy w pracy przejść się na krótki spacer na zewnątrz. Pracując, co jakiś czas można wstać, przeciągnąć się, zmienić pozycję lub przespacerować się po pomieszczeniu. Nawyk wykonywania takich aktywności z pewnością się opłaca: drobne czynności mogą łącznie być całkiem sporą dawką ruchu! Zazwyczaj naśladujemy to, co robią nasi współpracownicy: każda aktywna osoba z pewnością zachęci innych do takiej formy spędzania czasu w pracy.
Odpowiednia akustyka w biurze
By móc skupić się na wykonywanej pracy, trzeba mieć ku temu odpowiednie warunki. Rozpraszający hałas w biurze z pewnością nie wpływa korzystnie na naszą kreatywność i efektywne wykonywanie powierzonych nam zadań. W biurze warto więc zadbać o odpowiednią akustykę – dzięki czemu praca stanie się przyjemniejsza i łatwiejsza.
Zbyt głośne otoczenie nie sprzyja skupieniu, jednak nie oznacza to, że im ciszej, tym lepiej. Gdy jest za cicho, często czujemy się zaniepokojeni i niespokojni. Biuro powinno być więc zaprojektowane w taki sposób, aby poziom słyszalnych dźwięków był dla pracowników optymalny.
By wyciszyć pomieszczenie, warto zainwestować w panele akustyczne, które znacznie obniżą poziom hałasu. Mogą także być ciekawą dekoracją – jeśli zostaną w ciekawy sposób zamontowane. Hałas tłumią także wszelkiego rodzaju tekstylia i tkaniny, a także tapicerowane meble. Dobrze jest zadbać o to, by poszczególne komputery i telefony miały wyciszone powiadomienia – gdy takich urządzeń w biurze jest wiele, słyszalne co chwilę dźwięki bardzo utrudniają skupienie się na pracy.
Dobre krzesło biurowe
Nawet gdy dbamy o aktywność w pracy, część obowiązków wykonujemy na stojąco i staramy się pozostać aktywni, nie sposób zaprzeczyć temu, że praca w biurze wymaga wielu godzin siedzenia. Dobre krzesło biurowe to podstawa – takie, którego projekt uwzględnia długi czas pozostawania w pozycji siedzącej. Odpowiednie do pracy krzesło powinno być indywidualnie dostosowane do wagi i wzrostu, a także zapewniać dobre podparcie dla kręgosłupa, ramion i nóg. Takie krzesło sprawia, że podczas pracy dbamy o prawidłową postawę ciała.
Ergonomicznie wyposażone biuro to lepsze samopoczucie pracowników, komfort codziennej pracy i troska o zdrowie. To także gwarancja bardziej efektywnej pracy – aktywność i wygoda wpływają na to, że lepiej nam się pracuje i mamy więcej pomysłów, a biuro staje się miejscem, do którego udajemy się codziennie z przyjemnością. Wysokiej jakości akcesoria i meble umożliwiające idealne zaaranżowanie biura znajdziesz na stronie https://www.ajprodukty.pl/