Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił nową usługę. Każdy przedsiębiorca, zainteresowany zasadami opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych może drogą elektroniczną zwrócić się do ZUS o pomoc.
Nowa usługa elektronicznych zapytań w kwestiach emerytur pomostowych dostępna jest od 1 kwietnia na portalu internetowym e-Inspektorat.zus.pl. Zakład uruchomił usługę z myślą o płatnikach składek, którzy mają wątpliwości co do zasad opłacania składek na FEP. Zapytania mogą kierować również osoby zainteresowane zasadami przyznawania emerytur pomostowych.
Usługa dostępna jest dla osób zarejestrowanych w serwisie e-Inspektorat. Po zalogowaniu powinni oni przejść na Elektroniczną Salę Obsługi Klientów, gdzie wybierając właściwą grupę tematyczną mogą zadać nurtujące ich pytanie.
Odpowiedź zostanie udzielona niezwłocznie, a zainteresowany zostanie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną. Wszystkie zadane pytania i udzielone odpowiedzi będą dostępne w serwisie i prezentowane jako sprawy, których stan załatwienia można na bieżąco monitorować. Nowa usługa zastąpi dotychczasową e-mailową formę zapytań.