Dwie premiery na nowy tydzień

57

„Uwierz w Mikołaja” oraz „Inspektor Pająk” – to dwie premiery filmowe, jakie od dzisiaj, 10 listopada, można obejrzeć w lubińskim kinie Muza.

„Uwierz w Mikołaja”

Obie produkcje będą wyświetlane do 23 listopada. Natomiast jeszcze przez tydzień, do 16 listopada, w kinie Muza można obejrzeć filmy „Lęk” oraz „Kajtek Czarodziej”.

W środowym DKF-ie, 15 listopada, kinomani zobaczą produkcję „Disco Boy”.

Szczegółowy repertuar kina Muza oraz cennik biletów można znaleźć na stronie ckmuza.eu.

O filmach:

„Uwierz w Mikołaja”

Agnieszka z powodu gwałtownej śnieżycy zostaje odcięta od reszty świata w urokliwej górskiej chatce, a na jej drodze pojawia się tajemniczy i przystojny mężczyzna w stroju Świętego Mikołaja.

5-letnia Zosia wraz ze swoją mamą, mimo kiepskiej sytuacji finansowej, próbują przygotować tradycyjną rodzinną wigilię, a pomóc im w tym może Robert – pełniący służbę w święta samotny policjant, który z czystej potrzeby serca chce dla kogoś zrobić coś dobrego.

Ten magiczny czas to również szansa, aby pewien mężczyzna ponownie spędził Boże Narodzenie ze swoją ukochaną z dawnych lat – o ile oczywiście kobieta jego życia znajdzie chwilę spokoju, mając pod opieką zwariowanych i nieobliczalnych pensjonariuszy domu opieki „Happy End”.

„Inspektor Pająk”

Wsiadając na pokład luksusowego samolotu Inspektor Pająk spodziewał się odpoczynku w miłym towarzystwie. Niestety wśród pasażerów znajduje się tajemniczy złoczyńca. To za jego sprawą w niepokojących okolicznościach znikają kolejni podróżni.

Najlepszy śledczy na świecie wkracza do akcji i rozpoczyna śledztwo. Podejrzanych jest wielu, a tropy plączą się jak nitki pajęczej sieci. Wszystko wskazuje na to, że ktoś wciąga Inspektora w niebezpieczną intrygę, by wyrównać z nim dawne rachunki. Trudno będzie mu odnaleźć czarny charakter wśród tak kolorowej gromady, ale na jego szczęście, owady zostawiają ślady!

„Lęk”

Dwie siostry wyruszają w pełną emocji podróż, poprzez śmiech i łzy, radość i gniew, aż do finału, który ma rozstrzygnąć o losie jednej z nich.

 

 

 

„Kajtek Czarodziej”

Pełen magii film na motywach powieści Janusza Korczaka, pedagoga i nauczyciela, którego ponadczasowa twórczość wychowała kilka pokoleń polskich dzieci. Napisaną prawie 90 lat temu książkę na język kina przełożyli Magdalena Łazarkiewicz, Katarzyna Terechowicz oraz Kirsten Bonnen Rask i Kasper Bajon.

Opowieść o magicznym świecie dziecięcej wyobraźni, dorastaniu i ulepszaniu świata w lekki sposób oddaje najważniejsze skarby filozofii Janusza Korczaka: każde dziecko należy kochać, respektować jego granice i pozwalać mu marzyć! Chyba każde dziecko pragnie posiadać czarodziejskie moce. A co, kiedy to marzenie się spełni?

Kajtek (Eryk Biedunkiewicz), nastoletni chłopiec o wyjątkowo krnąbrnym usposobieniu, wychowuje się z tatą (Grzegorz Damięcki) i babcią (Maja Komorowska). Klasowy psotnik pewnego dnia odkrywa w sobie nadnaturalne umiejętności. Niecodzienny talent w połączeniu z niesfornym charakterem chłopca oznaczają spore kłopoty nie tylko dla szkoły, ale i dla całego miasta. Czarodziejskie moce przejmują bowiem kontrolę nad życiem Kajtka, który od teraz rozprawia się zarówno z nielubianymi nauczycielami, jak i całą szkolną społecznością, zdobywając sympatię i sławę wśród rówieśników. Sytuacja zaczyna się komplikować, gdy o obdarzonego magicznymi zdolnościami chłopca zaczynają rywalizować siły dobra i zła. W którą stronę pójdzie młody czarodziej?

„Disco Boy”

W nagrodzonej Srebrnym Niedźwiedziem na Berlinale fabule Giacomo Abbruzzese miksuje ze sobą zmysłowość i melancholię, agresję i wrażliwość, pulsujące electro Vitalica i romantyczną chrypkę Edith Piaf. Całej tej intensywnej mieszanki emocji doświadczamy z perspektywy Aleksieja (Franz Rogowski – jedna z najjaśniejszych gwiazd kina europejskiego). To chłopak ze Wschodu, który wstępuje do Legii Cudzoziemskiej i jako jej żołnierz zatraca się w opętańczym tańcu, w którym do głosu dochodzą wyrzuty sumienia i porzucone marzenia. Opowieść o przekraczaniu kolejnych granic i śmiałej podróży do własnego jądra ciemności. W rozpiętym pomiędzy potrzebą życiowych ram i pragnieniem totalnej wolności filmie, fantastyczną drugoplanową kreację stworzył Robert Więckiewicz.


POWIĄZANE ARTYKUŁY