Droga zamknięta. Trwa przebudowa

164

Droga z Lubina do Krzeczyna Wielkiego pozostanie zamknięta przez najbliższy miesiąc. Wszystko po to, by robotnicy jak najszybciej wykonali swoją pracę i można było udostępnić gotowy już fragment dla samochodów, bez potrzeby wprowadzania kolejny raz ruchu wahadłowego.

Przebudowa odcinka drogi od al. Generała Broni Stanisława Maczka do węzła drogowego S3 Lubin Zachód rozpoczęła się w lipcu. Do tej pory jednak robotnicy pracowali przy przejeżdżających po tej trasie samochodach – ruch odbywał się tam wahadłowo.

Niedawno otwarto 11-kilometrowy odcinek S3, od węzła Lubin Południe do Lubin Północ, który ułatwia komunikację w tym rejonie oraz umożliwia między innymi ominięcie przebudowywanego fragmentu drogi i dotarcie do Krzeczyna Wielkiego. Dlatego inwestor, czyli Starostwo Powiatowe w Lubinie zdecydowało się na zamknięcie tej drogi, by przyśpieszyć przebudowę.

– Chcemy w ten sposób usprawnić prace przy przebudowie drogi. Robotnicy szybciej skończą jej modernizację i udostępnimy ją dla kierowców – mówi starosta lubiński Adam Myrda. – Droga będzie zamknięta przez miesiąc. W tym czasie skończone zostaną dwa pasy jezdni i będzie można puścić na nie ruch samochodowy. Potem robotnicy zajmą się kolejnymi dwoma pasami – dodaje starosta.

Cała droga, wszystkie cztery pasy, ma być gotowa i otwarta dla ruchu samochodowego na przełomie października i listopada.

Przypomnijmy, że inwestycja choć określana jest jako przebudowa, to fragment trasy z miasta do węzła drogowego S3 Lubin Zachód właściwie jest budowany od nowa. Powstanie czteropasmowa droga, po dwa pasy w obu kierunkach.

– Ta droga to będzie główny zjazd do Lubina z S3. Odcinek ten jest szczególnie ważny dla miasta, również ze względu na dostęp komunikacyjny do powstającej przy tej drodze strefy ekonomicznej – mówi Damian Stawikowski, wicestarosta powiatu lubińskiego. – A remont ten jest możliwy, dzięki współpracy starosty i prezydenta – dodaje.

Na tę przebudowę powiat lubiński otrzymał prawie 4,5 mln zł dofinansowania z województwa. Resztę kosztów inwestycji wspólnie pokryją miasto Lubin i powiat lubiński.


POWIĄZANE ARTYKUŁY