Dolnośląscy producenci na targach żywności w Berlinie

1157

Piwo, miody i inne produkty pszczele, naturalne kiszonki oraz wysokiej jakości świeżo palona kawa – między innymi takie wyroby prezentują dolnośląscy wystawcy obecni na Internationale Grüne Woche, czyli międzynarodowych targach gospodarki żywnościowej, rolnictwa i ogrodnictwa. Wydarzenie już po raz 89. organizowane jest w Berlinie.

Stoisko Dolnego Śląska tradycyjnie zostało usytuowane w hali 11.2. W pierwszych dniach targów prezentuje się przy nim kilku wystawców: Kiszonki M. Sznajder (Gospodarstwo Rolne Kiszone Warzywa z Doliny Baryczy; powiat trzebnicki), Pasieka Garwół z Garwołu (powiat wołowski), El Gato Coffee (powiat trzebnicki) oraz Browar Wielka Sowa z Bielawy (powiat dzierżoniowski). Wkrótce do stolicy Niemiec zawita kolejna delegacja producentów z naszego województwa.

– Bardzo się cieszę, że jako Dolny Śląsk jesteśmy tutaj obecni i pokazujemy się w jak najlepszej odsłonie. Nasz region to malownicze krajobrazy, piękna historia, zabytki, ale to co najcenniejsze to nasze dziedzictwo kulinarne, które z roku na rok wzrasta. Dolnośląskie produkty regionalne zyskują, są znakomite i mają ogromne uznanie nie tylko w kraju, ale i na świecie. Są najwyższej jakości – uważa Natalia Gołąb, członkini zarządu województwa dolnośląskiego.

Natalia Gołąb, członkini zarządu województwa dolnośląskiego

– Dolny Śląsk aktywnie uczestniczy w targach Grüne Woche od 2006 roku. Jest to dla nas i naszego regionu wielka przyjemność i zaszczyt, że możemy być częścią tego ważnego wydarzenia. To nie tylko miejsce promocyjne, ale też przestrzeń do wymiany doświadczeń, nawiązywania współpracy czy pozyskiwania nowych rynków zbytu. Mam nadzieję, że nasi producenci mocno zyskają na obecności tutaj – dodaje.

Internationale Grüne Woche to berlińska międzynarodowa wystawa gospodarki żywnościowej, rolnictwa i ogrodnictwa. Od 1926 r. Targi Międzynarodowy Zielony Tydzień są organizowane co roku w styczniu w halach Messe Berlin. W 2025 r. przypada 89. edycja tego wydarzenia, które potrwa 26 stycznia.

Wydarzenie przyciąga ok. pół miliona zwiedzających, którzy mają okazję do degustacji napojów, wyrobów i potraw ze wszystkich zakątków globu.

Producenci z całego świata prezentują tu żywność (zwłaszcza produkty organiczne i regionalne), zaopatrzenie dla rolnictwa, leśnictwa i ogrodnictwa, zwierzęta, sprzęt kuchenny oraz wyposażenie ogrodów. Istotną rolę na wystawie gra też oferta związana z rozwojem obszarów wiejskich.

Targi to również ważne miejsce spotkań oraz doskonała platforma do dzielenia się wiedzą i tworzenia sieci kontaktów. Podczas Zielonego Tygodnia zwraca się uwagę na aktualne kwestie społeczne, takie jak ochrona klimatu, gospodarka o obiegu zamkniętym, ochrona zasobów i zrównoważone użytkowanie gruntów.

Organizatorzy targów spodziewają się 300 tysięcy gości. Na powierzchni 119 000 m2 zaprezentuje się 1400 wystawców z 60 krajów świata. W tym doborowym towarzystwie nie zabrakło również producentów z Polski.

– Nasz udział w tym wydarzeniu jest już tradycją, tym bardziej, że większość naszego eksportu spożywczego trafia właśnie do Niemiec – podkreślił minister rolnictwa Czesław Siekierski podczas pierwszego dnia wizyty w Berlinie.

minister rolnictwa Czesław Siekierski

Na stoisku zorganizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa o powierzchni 184 m2 swoją ofertę prezentują przedsiębiorcy branży spożywczej.

Zwiedzający mogą tu skosztować takich polskich produktów, jak twarogi, sery, maślanki, kefiry, ryby i przetwory rybne, zupy na zakwasie, produkty pszczele, batony i przekąski z suszonych owoców i orzechów, suszone owoce i warzywa, owoce w czekoladzie, pierogi czy piwa niepasteryzowane.

Fot. SzK


POWIĄZANE ARTYKUŁY