Wielu mieszkańców gminy czekało ze złożeniem deklaracji podatkowych dotyczących posiadanych przez nich nieruchomości do ostatniej chwili. Dlatego Urząd Gminy Lubin zdecydował się dać mieszkańcom na to jeszcze jeden, dodatkowy miesiąc. – Chcemy, żeby każdy mógł to zrobić w komfortowych warunkach, na spokojnie, a obecnie na korytarzu czekają tłumy ludzi – mówi Maja Grohman, rzecznik wójta gminy Lubin.
Właśnie dzisiaj przypadał ostatni dzień na złożenie owych deklaracji, stąd też te tłumy w urzędzie. Wszyscy na pewno nie zdążyliby w terminie.
– Można to zrobić do końca marca – uspokaja Maja Grohman. – W mocy pozostaje decyzja o przedłużeniu godzin urzędowania referatu podatków opłat lokalnych Urzędu Gminy w Lubinie, który w poniedziałki, środy i piątki pracować będzie do godz. 16.30 – dodaje.
Obowiązek złożenia nowej deklaracji w prawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dotyczy aż 90 procent mieszkańców gminy. Wynika on z przeprowadzonej niedawno modernizacji ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Lubin. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj:
www.lubin.pl/aktualnosci,40463,zamieszanie_wokol_podatku_w_gminie_lubin.html
www.lubin.pl/aktualnosci,40678,mysla_o_podatku.html
Każdy mieszkaniec może zadzwonić do urzędu pod numer 76 840 31 09 oraz 76 840 31 62, żeby sprawdzić, czy jego nieruchomość została objęta zmianami w ewidencji gruntów i budynków. Jeżeli tak, musi zgłosić się do urzędu i wypełnić deklarację.
– Wszelkie informacje na temat sposobu wypełnienia formularza udzielać będą pracownicy referatu podatków i opłat lokalnych w Urzędzie Gminy w Lubinie przy ul. Władysława Łokietka 6, I piętro, pokój nr 8/9 – dodaje rzecznik wójta gminy Lubin.
Aktualny stan użytkowana nieruchomości można sprawdzić za pomocą Portalu Mapowego WebEwid, dostępnego pod adresem https://lubinski.webewid.pl/is2/iEwid/