Tak jak w ubiegłym roku, DKF będzie miał nie dwumiesięczną wakacyjną przerwę, a tylko miesięczną. W lipcu kinomanii będą mogli jeszcze obejrzeć ciekawe produkcje wybrane specjalnie do tego cyklu.
Kino Muza wyświetli w lipcu pięć filmów. Seanse, tradycyjnie już, będą się odbywać w każdą środę.
Na początek wyświetlony zostanie film „O koniach i ludziach” (1 lipca). Potem obejrzymy jeszcze produkcje: „Dureń” (8 lipca), „Citizenfour” (15 lipca), „Magical girl” (22 lipca) oraz „Ognie w polu” (29 lipca).
Bilet na jeden film kosztuje 12 zł. Za karnet na cały miesiąc zapłacimy 35 zł. Szczegóły można znaleźć na stronie www.ckmuza.eu
O filmach:
„O koniach i ludziach”
Kolbeinn kocha Solveig, A Solveig kocha Kolbeinn. Ale Kolbeinn kocha kogoś jeszcze. A mianowicie swoją ukochaną, zdobywającą medale klacz Granę. Ale Grana jest obsesyjnie zakochana w ogierze Solveig, Brunn. Nadchodzi wiosna, śniegi topnieją, uczucia rozkwitają… Czy to się może dobrze skończyć? Vernhardur kocha wódkę, a jego koń Jarpur kocha swojego pana. Kiedy na wodach Islandii pojawia się rosyjski statek, wypełniony 96% spirytusem, Vernhardur z miłości do wódki na swoim koniu, postanawia do statku dopłynąć… To nie może się dobrze skończyć! Grimur kocha dawne drogi konne, ale Eglii kocha je grodzić drutem kolczastym. Podczas konnych wędrówek Grimur przecina ogrodzenie, a Eglii goni go ciągnikiem po islandzkich górach… To na pewno nie skończy się dobrze! Johanna kocha swoją klacz Raudka, ale Raudka kocha wolność. W pogoni za koniem Johanna znajduje na wrzosowisku rannego Grimura otoczonego wianuszkiem klaczy… To na pewno się skończy dobrze! Juan Camillo kocha życie i przygody. Jako turysta z Hiszpanii podziwia islandzką naturę i kobiety. Podczas przejażdżki na starym koniu nagle spada śnieg. Czy historia gorącego Hiszpana i islandzkiego konia może skończyć się dobrze…?
„Dureń”
Wezwany do awarii hydraulik Dima orientuje się, że stary budynek, w którym się znajduje, wkrótce runie.
„Citizenfour”
Długo oczekiwany obraz Laury Poitras o największym skandalu politycznym naszych czasów objawiony światu z pierwszej ręki. Trzecia część trylogii filmowej o Ameryce po 9/11 (poprzednie filmy to „Mój kraj, mój kraj” i „Przysięga”) miała początkowo opowiadać o nadużywaniu władzy i łamaniu prawa przez agencje bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednoczonych.
Reżyserka pracowała nad filmem od kilku lat, gdy w styczniu 2013 roku otrzymała serię kodowanych e-maili od anonimowego źródła określającego siebie mianem „Citizen Four”. Ich autor pisał, że ma dowody na nielegalne podsłuchy na wielką skalę prowadzone przez Agencję Bezpieczeństwa Narodowego (NSA) we współpracy z wieloma zagranicznymi służbami. Pięć miesięcy później Poitras poleciała do Hongkongu z dziennikarzami z „Guardiana”: Glennem Greenwaldem i Ewenem MacAskilllem. Sfilmowali tam rozmowy z mężczyzną, którego świat poznał później jako Edwarda Snowdena.
Jeden z prawników w filmie mówi, że w naszych czasach wolność jest tożsama z utrzymaniem prywatności, która staje się ostatnim bastionem autonomii w zglobalizowanym świecie. Film nie jest tylko szczegółowym zapisem tych rozmów oraz atmosfery pokoju hotelowego za zakrytymi kotarami, ale pokazuje również konsekwencje rewelacji Snowdena i reakcje na nie pochodzące z całego świata. Ten pesymistyczny thriller dokumentalny odkrywa, że żyjemy w czasach przypominających świat opisany przez Orwella. Czy godzimy się na życie pod kontrolą, która nie zna granic? Czy jesteśmy zainteresowani walką o swoją prywatność?
„Magical girl”
Kiedy trzynastoletnia Alice zapada na ciężką chorobę, jej ojciec Luis – bezrobotny nauczyciel literatury – postanawia zrobić wszystko, by ją uszczęśliwić. Przypadkowo odkrywa jej wpis w pamiętniku, gdzie dziewczyna wyjawia swoje największe marzenie. Spełnienie go okazuje się jednak kosztowne i przekracza możliwości finansowe Luisa. Wtedy przypadek stawia na jego drodze Barbarę, piękną młodą kobietę o burzliwej przeszłości, oraz Damiana, emerytowanego nauczyciela skrywającego mroczną tajemnicę. Luis, Barbara i Damian wplątują się w grę, w której każdy ruch pociągnie za sobą nieodwracalne konsekwencje, a skrajne emocje do końca walczyć będą z rozumem…
„Ognie w polu”
Akcja rozgrywa się w filipińskiej dżungli, gdzie zdziesiątkowane oddziały japońskich żołnierzy walczą o przetrwanie. Codzienność nie polega tu na zmaganiach z czającymi się gdzieś Amerykanami, a po prostu próbie przeżycia za wszelką cenę. Tę podróż przez iście dantejskie piekło odbywa szeregowiec Tamura. Krąży on między swoim oddziałem a szpitalem polowym. Dowódca nie chce w oddziale gruźlika, więc odsyła Tamurę do lekarzy. Medycy z kolei nie zamierzają leczyć choroby, która w zestawieniu z pourywanymi kończynami wydaje się fanaberią. Szeregowy otrzymuje wtedy od dowództwa niehumanitarny rozkaz…