Mieszkańcy gminy Rudna, którzy chcą bezpłatnie pozbyć się azbestu ze swojej posesji, powinni do 6 lutego złożyć w gminie odpowiedni wniosek. Prace związane z usuwaniem szkodliwego materiału zostaną zrealizowane w tym roku.
Po raz kolejny Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu ogłosiło konkurs na dofinansowanie 85 procent kosztów związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych. Pozostałe 15 procent kosztów pokryje gmina, wyłączając przedsiębiorców, którzy tę część będą musieli pokryć z własnej kieszeni.
Warunkiem skorzystania z dofinansowania jest złożenie do 6 lutego w Urzędzie Gminy w Rudnej prawidłowo wypełnionego wniosku.
Wszyscy mieszkańcy, którzy skorzystają z bezpłatnego usuwania, transportu i utylizacji azbestu we własnym zakresie, będą musieli uzupełnić pokrycie dachowe.
Szczegółowe informacje dostępne są w siedzibie urzędu w pokojach 206 i 207 lub pod numerem telefonu 76/74-92-129/130.