Czy pozycjonowanie się opłaca?

177

Dużo słyszałeś o SEO, ale cały czas zastanawiasz się, czy reklama w Internecie i pozycjonowanie stron rzeczywiście przyniesie wymierne korzyści dla Twojego biznesu? A może dopiero zakładasz firmę, planujesz założyć własną witrynę i nie wiesz, czy marketing internetowy i praca nad zwiększeniem widoczności adresu w naturalnych wynikach Google będzie trafioną inwestycją? Przeczytaj i poznaj mocne argumenty przemawiające za tym, że pozycjonowanie firm naprawdę się opłaca!

Pozycjonowanie strony internetowej – kiedy warto?

SEO (Search Engine Optimization) to jedna z części SEM (Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie to działania w ramach samej witryny (on-site) oraz na zewnątrz (off-site), których wspólnym celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach i przyciągnięcie z niej użytkowników wpisujących wybrane słowa kluczowe. Bardzo ważna jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe (kod, treści) oraz budowa sieci linków do witryny pochodzących z wartościowych źródeł.

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie stron internetowych? W każdej sytuacji, gdy prowadzisz przedsiębiorstwo usługowe lub działalność e commerce i zależy Ci na wypromowaniu swojej marki w sieci oraz nawiązaniu komunikacji z odbiorcami. Obecnie większość osób poszukuje w Google nie tylko informacji, ale także usług oraz produktów. Ogromny potencjał wyszukiwarki tego światowego giganta sprawia, że brak pozycjonowania jest tak naprawdę świadomą rezygnacją z szansy dotarcia do rzeszy osób, które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.

Pozycjonowanie stron w Google – jakie korzyści może przynieść?

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google niesie za sobą szeroki wachlarz korzyści.  Kluczowe z nich to:

  • zwiększenie widoczności – agencja SEO podejmuje szereg działań, które mają na celu „przekonanie” robotów Google, że strona ich klienta jest wartościowa dla użytkowników wpisujących wybrane frazy i odpowiada na ich aktualne potrzeby. Dane z listopada 2021 roku podają, że wyszukiwarka światowego giganta przetwarza 5,8 mln pytań na minutę. W Polsce trafia do niej aż 96,77% wszystkich zapytań. Jednocześnie statystyki podają, że jedynie niecałe 3% Internautów w ogóle przechodzi na drugą stronę, a prawie 1/3 osób klika w wynik, który wyświetla się na pierwszym miejscu. To oznacza, że im wyżej znajdzie się Twoja strona, tym masz większą szansę na zwiększenie ruchu,

  • pozycjonowanie lokalne daje bardzo duży potencjał reklamowy małym biznesom – przy niewielkim miesięcznym budżecie mogą one powoli budować rozpoznawalność i pozycję firmy w sieci oraz przyciągać zainteresowanie klientów ze swojej okolicy, ponieważ obecnie Google bazuje na geolokalizacji użytkowników,

  • SEO pozwala osiągnąć realne zyski – zwiększenie ruchu na stronie i rozpoznawalności marki to jeden z etapów lejka sprzedażowego. Profesjonalna agencja zajmująca się reklamą w Google pomaga swoim klientom rozplanować rozsądny budżet i plan marketingowy dopasowany do indywidualnych potrzeb. Pozycjonowanie strony www to inwestycja, która z czasem nie tylko się zwraca, ale i przynosi atrakcyjne zyski,

  • pozycjonowanie strony w Google w dłuższej perspektywie czasu jest tańsze niż inne formy reklamy – wystarczy przeznaczyć na kampanię SEO stały miesięczny budżet, aby efekty z biegiem czasu rosły. Gdy firma zajmująca się reklamą w Internecie dobrze przygotuje strategię marketingową, koszt całej inwestycji będzie niższy niż np. w przypadku kampanii PPC,

  • SEO pomoże Ci zbudować pozycję eksperta w swojej branży – pozycjonowanie stron www nie tylko pozwala zwiększać sprzedaż, ale i pośrednio przekłada się na postrzeganie firmy. Większość Internautów darzy większym zaufaniem marki, które znajdują się na wysokich pozycjach w Google.

Dlaczego pozycjonowanie stron się opłaca?

Dobrze przygotowana reklama internetowa jest niedroga, a przy tym wyjątkowo skuteczna. Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron firmowych to sprawdzony sposób na promocję swojego biznesu w sieci, zdobywanie coraz wyższych pozycji i zwiększanie ruchu na stronie. Działania prowadzone przez agencję SEO SEMPIRE pozwalają dotrzeć do wielu osób, które mogą być zainteresowane zamówieniem Twoich produktów lub skorzystaniem z usług. Zdobywanie coraz wyższych pozycji w Google przekłada się na rosnącą ilość zapytań ofertowych. To daje szansę na sprzedaż, osiąganie wyższych zysków, kolejne inwestycje i realny rozwój swojej działalności.

Sprawdź więcej szczegółów na: https://www.sempire.pl/

Bezpłatna analiza i doradztwo specjalistów.


POWIĄZANE ARTYKUŁY