Czy poprawi się stan dróg powiatowych?

21

Prawdopodobnie już od 1 kwietnia we władaniu powiatu znajdzie się przeszło 400 kilometrów dróg. Dotąd powiat dbał o 235 km, teraz dojdą do tego drogi wojewódzkie i miejskie.

Z inicjatywą zmian wystąpił Związek Powiatów Polskich, którego priorytetem jest, aby wszystkie drogi wojewódzkie znajdujące się na terenie danego powiatu zostały przez niego przejęte. W przypadku Lubina przejętych zostałoby 130 km dróg.

– Zależy nam, aby utrzymanie dróg w naszym powiecie skupiło się w jednych rękach. Obecnie prowadzimy rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich, w celu wynegocjowania najkorzystniejszych warunków, które pozwolą nam utrzymać drogi w jak najlepszym stanie – mówi Krzysztof Olszowiak, rzecznik Starostwa Powiatowego.

Zmiany będą odczuwalne dla mieszkańców, ponieważ zarząd będzie na miejscu, a nie jak dotychczas we Wrocławiu.

– W tej chwili zarządzamy drogami powiatowymi, nasz zarząd jest na miejscu i możemy natychmiast reagować w sytuacjach kryzysowych oraz na wszelkie sugestie mieszkańców, natomiast czas reakcji i kontroli z Wrocławia się wydłuża. Chcemy móc reagować szybciej, dlatego zależy nam na przejęciu dróg będących dotychczas we władaniu województwa – tłumaczy Mirosław Gojdź, członek zarządu powiatu.

Mirosław Gojdź dodaje też, że stan dróg,
którymi prawdopodobnie od kwietnia będzie zarządzał powiat, ulegnie
znacznej poprawie.

– Z budżetu, który zostanie omówiony już w
czwartek na sesji rady powiatu planujemy przeznaczyć 60 mln zł na
remont dróg – wyjaśnia Gojdź.

Od 1 kwietnia powiat przejmie też 17 kilometrów dróg będących dotychczas we władaniu Prezydenta miasta.

– Wypowiedzieliśmy umowę miastu, ponieważ prezydent nie robił nic w kierunku poprawy jakości tych dróg – tłumaczy Gojdź.

– Zarzuty o brak inwestycji na drogach w obrębie miasta są nie na miejscu i nie powinny paść z ust członka zarządu powiatu. Prezydent co roku występował do starostwa z wnioskami o dofinansowanie niezbędnych inwestycji, jednak te wnioski były odrzucane – komentuje Krzysztof Maj, rzecznik Urzędu Miasta.

– Dzięki dotychczasowej koncentracji zarządzania dróg w jednym miejscu, Lubin posiada jedno z lepszych rozwiązań komunikacyjnych. Na przełomie stycznia i lutego zostanie też uruchomione Centrum Zarządzania Ruchem, a wypowiedzenie umowy bardzo komplikuje realizację zaplanowanych działań – uzupełnia Maj.

MS

faraon2.jpg

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY