Cyfryzacja starostwa

24

Starostwo Powiatowe w Lubinie 19 lipca zakończyło projekt digitalizacji dokumentów pochodzących z archiwum Biura Komunikacji. Przetarg wygrało konsorcjum firm ArchiDoc S.A. z Katowic oraz Sputnik Software Sp. z o.o. z Poznania.

Głównym założeniem projektu jest zastąpienie dokumentów w wersji papierowej formą elektroniczną, dzięki czemu Biuro Komunikacji będzie mogło w zdecydowanie szybszy sposób znaleźć potrzebny dokument. Ponadto do jednego dokumentu będą mieli dostęp wszyscy upoważnieni pracownicy urzędu w tym samym czasie. Elektroniczne archiwum będzie na bieżąco aktualizowane.

– To kolejny krok do cyfryzacji naszego urzędu i usprawnienia jego bieżącej pracy w prowadzeniu spraw mieszkańców powiatu lubińskiego – mówi Krzysztof Łachowski, kierownik referatu informatyki. – Na przestrzeni ostatnich dwóch lat w Starostwie Powiatowym w Lubinie wdrożono wiele nowych rozwiązań informatycznych współpracujących ze sobą na wielu płaszczyznach m.in. uruchomienie Elektronicznej Skrzynki, dzięki której mieszkańcy powiatu lubińskiego mogą przez internet śledzić swoje sprawy załatwiane w urzędzie – dodaje.

W tym roku przewidziano dokończenie digitalizacji archiwalnego zasobu geodezyjnego, integrację Elektronicznego Obiegu Dokumentów z platformą ePUAP oraz modernizację systemu do prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa, dodaje przedstawiciel urzędu.


POWIĄZANE ARTYKUŁY