Ćwiczenia na szczupłą sylwetkę – jakie ćwiczenia wykonywać żeby mieć szczupłą sylwetkę?

185

Smukła i zdrowa sylwetka to marzenie każdego z nas. Jednak nie od dziś wiadomo, że spektakularne efekty wymagają od nas sporo wysiłku i zaangażowania. W tym wypadku sprawdzają się różnorodne ćwiczenia, które należy wykonywać regularnie. Dzięki temu efekty nas zadowolą – zrzucimy kilka kilogramów i wysmuklimy sylwetkę. Poza aktywnością fizyczną, ogromne znaczenie ma także zdrowa dieta. Bez tego czynnika trudno jest mówić o zachowaniu szczupłej sylwetki i zdrowia. Jakie ćwiczenia warto wykonywać by osiągnąć wymarzoną sylwetkę? Postawić na siłownię czy aktywność w domu? Co jest najważniejsze?

Odpowiedni dobór ćwiczeń

Jeśli chcemy mieć smukłą sylwetkę, odpowiedni dobór ćwiczeń ma ogromne znaczenie. Powinien on uwzględniać budowę ciała danej osoby i jej oczekiwania. Panie bardzo chętnie wykonują ćwiczenia na boczki, pozwalające pozbyć się problematycznego tłuszczyku z okolic brzucha. Osoby z sylwetką typu skinny fat powinny postawić na ćwiczenia siłowe. Przydają się także aktywności, które przyspieszą nasz metabolizm. Natomiast jeżeli mamy większą masę ciała, postawmy na treningi cardio i inne formy aktywności. W każdym przypadku dobrym rozwiązaniem jest zadbanie o aktywny tryb życia. Sporą popularnością cieszy się kompleksowy trening, który pozwala zadbać o swoje kształty. Bazuje on na połączeniu treningu siłowego, aerobowego, elastyczności i gibkości, jak i ćwiczeń z elementami rozciągania. 

Ćwiczenia aerobowe i anaerobowe

Trening aerobowy jest jedną z najlepszych form treningu, który daje możliwość zadbania o smukłą sylwetkę. Ciekawe informacje na temat aktywności fizycznej znajdziemy na stronie Fit2Fit. W tym miejscu każdy znajdzie garść przydatnej wiedzy o tym, jak rozpocząć swoją przygodę ze sportem i jak dbać o całe ciało. Powróćmy do aerobowego treningu, który stawia na niewielkie obciążenia i osiągnięcie stałego poziomu intensywności ćwiczeń. Aktywność tego typu powinna trwać dłużej niż 20 minut, gdyż dopiero po tym czasie dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej. Najpopularniejsze formy aktywności w tym wypadku to:

  • Jazda na rowerze

  • Pływanie

  • Skakanie na skakance

  • Bieganie

Jeśli chodzi o trening anaerobowy, ma on za zadanie zadbać o mięśnie i smukłe ciało. Jak sama nazwa wskazuje, aktywność opiera się na wykorzystaniu energii w warunkach beztlenowych. Jakie ćwiczenia anaerobowe można wykonywać? Postawmy na pompki, ćwiczenia z hantlami, brzuszki, przysiady i ćwiczenia na drążku. 

Trening interwałowy

Kolejna propozycja to trening interwałowy, nazywany także treningiem HIIT. Cechuje się wysoką intensywnością i polega na przeplataniu wysiłku bardzo intensywnego z wysiłkiem o średniej intensywności. Zazwyczaj taka sesja treningowa trwa ok. 20-25 minut. Jakie zalety ma trening interwałowy? Przede wszystkim pozwala doskonale kształtować ciało i szybciej spalać tkankę tłuszczową. Pobudza nasz metabolizm i pozwala uzyskać smukłą sylwetkę. W tej sytuacji przydadzą nam się akcesoria do ćwiczeń typu taśmy oporowe, skakanki treningowe, maty treningowe i kettlebell. 

Jak widać, zachowanie smukłej sylwetki nie musi być trudnym procesem. Jeżeli połączymy codzienną aktywność ze zdrową dietą, szybko zauważymy efekty. Początkujące osoby chętnie korzystają z pomocy trenerów personalnych, którzy dobierają odpowiednie ćwiczenia, zgodnie z naszymi potrzebami i możliwościami. Postawmy na to, co lubimy – jazda na rolkach, jazda na rowerze, bieganie, pływanie. Każda z tych aktywności pozwoli nam zachować przez długi czas zdrową sylwetkę, o której marzy wiele osób. Trzeba uzbroić się jednak w cierpliwość i zaangażowanie.