Odmiana przez przypadki nazw polskich miejscowości nie zawsze jest łatwa i oczywista. Lubinianie wiedzą o tym dobrze, ponieważ forma „w Lubiniu” używana jest nader często przez osoby spoza naszego miasta i regionu.
Tym razem nazwa sprawiła problem sieci Media Expert. Jej reklama, umieszczona na jednym z paczkomatów na osiedlu Ustronie, zachęca do podjęcia pracy w markecie w… Lubiniu.
W branży marketingu często można usłyszeć powiedzenie „nieważne jak, byleby o tobie mówili”. Wygląda zatem na to, że specjalistom od wizerunku Media Expert udało się osiągnąć zamierzony cel: grafika z błędnym napisem od razu zwróciła uwagę wielu mieszkańców, którzy przesłali nam jej zdjęcia.
Lubin to jedno z trzech polskich miast, których nazwa stanowi takie właśnie gramatyczne wyzwanie. Mówił o tym profesor Jan Miodek podczas wizyty w II Liceum Ogólnokształcącym – oczywiście w Lubinie.
.