Tego lata pogoda nas rozpieszcza. To już kolejny słoneczny i upalny weekend. Większość z nas będzie pewnie szukała ochłody wypoczywając przy pobliskich jeziorach. Jest to niestety także czas częstych wypadków nad wodą. Policjanci każdego lata na różne sposoby walczą o nasze bezpieczeństwo. Tym razem postanowili zrobić to w nieco brutalny, aczkolwiek skuteczny sposób.
Setki kontroli stanu trzeźwości, reagowanie na wszelkie przypadki stwarzania niebezpieczeństwa nad wodą czy łamania przepisów dotyczących ochrony środowiska – policjanci na wiele sposobów próbują zmienić myślenie wypoczywających nad wodą.
Internet obiega właśnie całkiem nowy spot promujący kampanię na temat bezpieczeństwa nad wodą. Przez realizację filmu z perspektywy osoby tonącej, odbiorcy w pewnym momencie zaczyna brakować tchu. – Wejdź w jego skórę, patrz jego oczami i dzięki temu, co zapamiętałeś, przeżyj nad wodą – apelują policjanci.
– Przygotowując koncepcję kampanii i przede wszystkim materiałów filmowych, chcieliśmy sprawić, aby widz poczuł na własnej skórze, czym jest śmierć przez utonięcie. Przygotowując się do realizacji, rozmawialiśmy z lekarzami, aby dowiedzieć się, jak to dokładnie wygląda. Okazało się, że przeciętnie wysportowany człowiek może pozostać przytomny pod wodą nawet pięć minut. Ten fakt bardzo do nas przemówił. Człowiek leży na dnie jeziora, nie może już nic zrobić, ale nadal jest świadom tego, co się dzieje, jest świadom tego, że powoli umiera. Myślę, że to zadziała na wyobraźnię widzów. Dlatego też scenariusz virala, który będzie promował kampanię w internecie, w drugiej części pokazuje niemal w czasie realnym tonięcie. Mamy nadzieję, że dzięki temu widz powie: skoro oglądając to na ekranie, wydaje się to długie, w rzeczywistości musi być to straszne – mówi Michał Bartoszewicz, szef AURIS MEDIA GROUP, olsztyńskiej firmy, która jest pomysłodawcą i realizatorem materiałów kampanii.
Spot „Zobacz. Przeżyj” można obejrzeć poniżej
www.youtube.com/watch?v=106GNXbkbss