Brudno na peronie? Zgłoś to w aplikacji

1563

Zepsuta tablica informacyjna lub brudny peron? Podróżni czekający na pociąg mogą zgłaszać takie rzeczy w aplikacji.

Sprawny Peron – tak nazywa się aplikacja stworzona przez zarządzające kolejową infrastrukturą PKP Polskie Linie Kolejowe. Program jest bezpłatny i działa na urządzeniach z systemami Android i iOS. Kolejowa spółka chce tą drogą dowiadywać się, gdzie powinna bardziej zadbać o komfort podróżnych.

– W przypadku zauważenia usterki, na przykład awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu – instruuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.

Następnie należy wybrać z dostępnych opcji miejsce, którego dotyczy zgłoszenie, oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Można też szerzej opisać usterkę i dodać wykonane przez siebie zdjęcie. Ostatnim krokiem jest wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”.

Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.

źródło: materiały prasowe


POWIĄZANE ARTYKUŁY