Zepsuta tablica informacyjna lub brudny peron? Podróżni czekający na pociąg mogą zgłaszać takie rzeczy w aplikacji.
Sprawny Peron – tak nazywa się aplikacja stworzona przez zarządzające kolejową infrastrukturą PKP Polskie Linie Kolejowe. Program jest bezpłatny i działa na urządzeniach z systemami Android i iOS. Kolejowa spółka chce tą drogą dowiadywać się, gdzie powinna bardziej zadbać o komfort podróżnych.
– W przypadku zauważenia usterki, na przykład awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu – instruuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.
Następnie należy wybrać z dostępnych opcji miejsce, którego dotyczy zgłoszenie, oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Można też szerzej opisać usterkę i dodać wykonane przez siebie zdjęcie. Ostatnim krokiem jest wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”.
Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.
źródło: materiały prasowe