Popularny wakacyjny pociąg Intercity nie zatrzyma się już w Lubinie. Mieszkańcy, którzy będą chcieli pojechać koleją nad morze, będą musieli udać się do innego miasta. Wszystko z powodu za krótkiego peronu – przebudowując lubińską stację spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie wzięła pod uwagę wymogów związanych z ruchem pociągów dalekobieżnych.
O tym, że perony w Lubinie są za krótkie, by mogły tu zatrzymywać się wszystkie pasażerskie składy, pisaliśmy już w zeszłym roku („Za krótki peron, za długi pociąg…). Skutki złego projektu lubinianie odczują latem – popularny pociąg TLK Wolin zabierze pasażerów z Legnicy, a później z Głogowa. Pisał o tym autor strony Kolejowy Lubin, zwracając uwagę na fakt, że według nowego rozkładu jazdy pociąg Intercity będzie mieć przystanek m.in. nawet w kilkutysięcznym Rzepinie, ale bez postoju minie około 70-tysięczne miasto.
KOLEJOWY ABSURD W WYKONANIU PKP INTER CITY W LUBINIE !!! 13.12.2020 roku wszedł w życie nowy roczny rozkład jazdy…
Opublikowany przez Kolejowy Lubin Wtorek, 15 grudnia 2020
– TLK Wolin jest połączeniem wakacyjnym kursującym w relacji Bohumin – Świnoujście. W związku z dużym zainteresowaniem pasażerów przejazdami tym pociągiem, w aktualnym rozkładzie jazdy składa się on z dużej liczby wagonów – minimum ośmiu. Tak zestawiony pociąg nie mieściłby się w peronie na stacji Lubin, co w znacznym stopniu utrudniałoby wsiadanie i wysiadanie podróżnych, szczególnie w porze nocnej – wyjaśnia Anna Zakrzewska z biura prasowego przewoźnika. – Podróżni udający się z Lubina w kierunku Szczecina czy Świnoujścia mogą skorzystać z innych połączeń uruchamianych na tej trasie przez spółkę, m.in. składem IC Chełmoński oraz TLK Wyczółkowski – dodaje i jednocześnie zaznacza, że kursowanie tego pociągu jest chwilowo zawieszone z uwagi na uwarunkowania związane z pandemią.
Jest mało prawdopodobne, by w najbliższym czasie PKP PLK skorygowała ten błąd. Być może perony w Lubinie zostaną wydłużone, jeśli spółka rozpocznie rozbudowę linii kolejowej nr 289 w ramach tworzenia Kolei Aglomeracyjnej Zagłębia Miedziowego. To jednak pieśń przyszłości, bo w przyszłym roku zaczną się dopiero prace nad studium wykonalności KAZM.
Poprosiliśmy biuro prasowe PKP PLK o komentarz. Do sprawy wrócimy.