Biedronka prowadzi akcję edukacyjną i quiz z nagrodami dla klientów. W ten sposób sieć wykonuje decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który nakazał jej organizację takiej kampanii za niewłaściwe rozpatrywanie reklamacji. Do otrzymania są bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł. Może je zdobyć 500 tys. osób.
W wydanej na początku roku decyzji prezes UOKiK stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska – zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na związane z nimi reklamacje w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się sytuacje, że sieć informowała w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jej stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji.
UOKiK nakazał Biedronce przeprowadzenie akcji edukacyjnej online, na stronie szkolenie.biedronka.pl/. Tam, po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Szkolenie odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Otrzyma je pierwsze 125 tys. osób, które w danej turze wykona przejdzie szkolenie i wykona test. Łączna wartość bonów to 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta – dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.biedronka.pl/pl/regulaminy.
źródło: materiały prasowe