Mieszkańcy kilkunastu ulic na osiedlu Ustronie IV w Lubinie od wczorajszego poranka nie mają ciepłej wody w kranach. Problem ma potrwać do dzisiejszego wieczora. Jak informuje Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Legnicy S.A., jest to skutek poważnej awarii sieci ciepłowniczej, z którą spółka właśnie próbuje się uporać.
Do naszej redakcji wpłynęło już kilka wiadomości od niezadowolonych mieszkańców osiedla Ustronie IV.
– Średnio co dwa tygodnie nie mamy cieplej wody i to nie przez kilka godzin, ale minimum 2 dni – pisze w mailu rozgoryczona Czytelniczka.
– Jesteśmy jedynym osiedlem w Lubinie które przynajmniej raz w miesiącu nie ma cieplej wody – dodaje.
Mieszkanka do wiadomości dołączyła również screeny rozmów z facebookowej grupy „Ustronie 4 Lubin to My!”. Internauci nie zostawiają w nich suchej nitki na zarządzie spółdzielni mieszkaniowej Ustronie IV.
Jak udało nam się dowiedzieć, przyczyną braku ciepłej wody jest poważna awaria sieci ciepłowniczej na ul. Wiśniowej.
– My nic z tym nie możemy zrobić, nawet gdyby ul. Wiśniowa należała do naszego osiedla. Dlatego, że sieć należy do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Legnicy. Wcześniej informowano nas, że awaria miała zostać usunięta do rana, teraz przesunięto to na wieczór – mówi prezes spółdzielni Paweł Dec.
Podobne informacje uzyskaliśmy również od przedstawicieli WPEC w Legnicy. Spółka na swojej stronie opublikowała też stosowny komunikat w tej sprawie:
Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Legnicy S.A. informuje, że w związku z awarią sieci ciepłowniczej w Lubinie przy ul. Wiśniowej 1 w dniu 14.11.2022r. od godz. 8:00 do dnia 15.11.2022 r. do godzin wieczornych wstrzymana została dostawa czynnika grzewczego do następujących Odbiorców przy ul: Fredry (nr 2, 5, 10, 12, 15, 18, 21, 24, 25, 28, 32, 38), Jana Pawła II nr 3, Kamiennej (nr 5 (7), 8, 14, 18, 22, 25, 26, 29, 36, 42, 43, 48, 55, 64, 65, 69, 70, 83), Konopnickiej (nr 5, 8, 13, 16, 21, 25, 29, 30, 34, 35, 46), Miedzianej (nr 3, 4, 8, 9, 14 A, 15, 17, 18 (20), 26), Norwida 27-29, 71, 79), Orzeszkowej (nr 5, 6, 11, 16, 22, 30), Polna 27, Reymonta (nr 9, 15, 25, 28, 40), Słowackiego 19 i 25, Tuwima (nr 7, 10, 23, 26).
Jednocześnie zapewniamy, że nasze służby dołożą wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić ponownie dostawę ciepła.
Przepraszamy za zaistniałe niedogodności.