Od filmu Natalie Portman „Opowieść o miłości i mroku” rozpocznie się czerwcowy DKF w lubińskim kinie Muza. Seanse jak zwykle odbywać się będą w każdą środę o godzinie 19.
1 czerwca będzie można obejrzeć właśnie „Opowieść o miłości i mroku”, film, w którym Portman nie tylko zagrała, ale i napisała do niego scenariusz oraz go wyreżyserowała.
8 czerwca wyświetlone zostaną aż dwa filmy: „Łowcy miodu” oraz „(Nie)obecność”. „Łowcy miodu” są pierwszym polskim pełnometrażowym, wysokobudżetowym filmem przyrodniczym, który wykorzystuje najnowsze zdobycze techniki do ukazania życia pszczół.
W czerwcu będzie można jeszcze obejrzeć także produkcje: „Nasza młodsza siostra” (15 czerwca), „Z podniesionym czołem” (22 czerwca) oraz „Szermierz” (29 czerwca).
Bilet na jeden film kosztuje 12 zł. Można też kupić karnet na wszystkie za 35 zł.
O filmach:
„Opowieść o miłości i mroku”
To ekranizacja bestsellerowej powieści autobiograficznej Amosa Oza. Przejmująca historia dzieciństwa i dorastania jednego z najwybitniejszych pisarzy XXI wieku. Oz wspomina dzieciństwo u boku rodziców: pragmatycznego Ariego i marzycielskiej, obdarzonej niezwykłą wyobraźnią Fani. Nieszczęśliwa w małżeństwie matka Amosa ukojenie znajdowała w opowiadaniu ukochanemu synowi niesamowitych historii z pogranicza jawy i snu. Z czasem opowieści były coraz bardziej mroczne i niezrozumiałe, by w końcu stać się rzeczywistością… Jak bardzo zmieni to życie chłopca, który wkrótce zostanie światowej sławy pisarzem?
„Łowcy miodu”
To pierwszy polski pełnometrażowy, wysokobudżetowy film przyrodniczy, który wykorzystuje najnowsze zdobycze techniki do ukazania życia pszczół. Dokument Krystiana Matyska pełni również ważną funkcję edukacyjną i interwencyjną: analizuje niebezpieczeństwa, jakie grożą ludzkiej cywilizacji z powodu masowego ginięcia rodzin pszczelich. Razem z aktorką Magdaleną Popławską podążamy poprzez Europę i Azję w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest uratowanie pszczół przed zagładą? „Łowcy miodu” piszą wspólną historię człowieka i pszczół: począwszy od nowoczesnych wielkomiejskich pszczelarzy, poprzez baszkirskich odnowicieli średniowiecznych technik bartniczych, skończywszy na nepalskich kontynuatorach starodawnych tradycji zbierackich.
„(Nie)obecność”
Dokument opowiadający o reżyserze Piotrze Łazarkiewiczu. Piotr Łazarkiewicz żył szybko, zachłannie, jakby podświadomie czuł, że ma mało czasu. Ktoś napisał: „umarł w biegu”. Jego czas był zawsze wypełniony po brzegi, a jednocześnie ci, którzy go znali często podkreślają, że – obcując z nim – mieli poczucie, że zawsze miał dla nich czas. To film opowiedziany z perspektywy jego odejścia, ale nie panegiryk. Piotr był zwyczajny, skromny, nieśmiały, bliski i prawdziwy. Zawsze w skórzanych spodniach, z papierosem w ustach, z długimi włosami, jąkający się, z lekko ironicznym dystansem.
„Nasza młodsza siostra”
Trzy siostry mieszkają w wielkim, starym domu w Kamakurze pod Tokio. Kiedy dowiadują się o śmierci ojca, którego nie widziały od 15 lat, jadą na daleką prowincję, aby wziąć udział w pogrzebie. Tam poznają swoją nastoletnią przyrodnią siostrę, o której istnieniu nie wiedziały. Zapraszają ją, by zamieszkała razem z nimi i postanawiają zrobić wszystko, by młoda dziewczyna poczuła się częścią rodziny.
„Z podniesionym czołem”
Życie nastoletniego Malony’ego to nie bajka. Od momentu, gdy w wieku 6 lat zostaje oddany przez matkę do domu dziecka, ciągle trafia przed sąd dla nieletnich, sprawiając mnóstwo kłopotów wychowawczych. W wyprostowaniu krętej drogi chłopca, próbują mu bezskutecznie pomóc Florence, urzędniczka zajmująca się sprawami dzieci oraz Yann, pracownik socjalny. Dopiero gdy chłopak trafia do poprawczaka, spotyka tam dziewczynę, która daje mu nadzieję na lepsze jutro.
„Szermierz”
Endel Neils, współpracownik stalinowskiej tajnej policji, ucieka z Leningradu do zapomnianej przez boga estońskiej wsi. Zatrudnia się jako nauczyciel w miejscowej szkole, przy której otwiera klub szermierski. Miejscowe dzieci szybko łapią bakcyl sportu. Neils okazuje się zdolnym i wyrozumiałym nauczycielem, który do wychowanków podchodzi z miłością. Wielu uczestników jego kursu to sieroty, które straciły rodziców w wyniku akcji przesiedleńczych organizowanych przez Sowietów. Szermierka staje się dla nich formą ekspresji i eskapizmu od szarej rzeczywistości. Wprawiają się w nowym fachu tak bardzo, że zaczynają marzyć o udziale w mistrzostwach organizowanych w Leningradzie. Neils musi stanąć przed dylematem: chronić siebie i zawieść swoich podopiecznych albo skonfrontować się ze swoją przeszłością, ryzykując przy tym własne życie. Dylemat staje się coraz bardziej poważny, kiedy inny nauczyciel zaczyna dociekać, czym mężczyzna parał się wcześniej.