Dodatkowy miesiąc na złożenie deklaracji

27

Wielu mieszkańców gminy czekało ze złożeniem deklaracji podatkowych dotyczących posiadanych przez nich nieruchomości do ostatniej chwili. Dlatego Urząd Gminy Lubin zdecydował się dać mieszkańcom na to jeszcze jeden, dodatkowy miesiąc. – Chcemy, żeby każdy mógł to zrobić w komfortowych warunkach, na spokojnie, a obecnie na korytarzu czekają tłumy ludzi – mówi Maja Grohman, rzecznik wójta gminy Lubin.

Właśnie dzisiaj przypadał ostatni dzień na złożenie owych deklaracji, stąd też te tłumy w urzędzie. Wszyscy na pewno nie zdążyliby w terminie.

– Można to zrobić do końca marca – uspokaja Maja Grohman. – W mocy pozostaje decyzja o przedłużeniu godzin urzędowania referatu podatków opłat lokalnych Urzędu Gminy w Lubinie, który w poniedziałki, środy i piątki pracować będzie do godz. 16.30 – dodaje.

Obowiązek złożenia nowej deklaracji w prawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dotyczy aż 90 procent mieszkańców gminy. Wynika on z przeprowadzonej niedawno modernizacji ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Lubin. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj: 

www.lubin.pl/aktualnosci,40463,zamieszanie_wokol_podatku_w_gminie_lubin.html

www.lubin.pl/aktualnosci,40678,mysla_o_podatku.html

Każdy mieszkaniec może zadzwonić do urzędu pod numer 76 840 31 09 oraz 76 840 31 62, żeby sprawdzić, czy jego nieruchomość została objęta zmianami w ewidencji gruntów i budynków. Jeżeli tak, musi zgłosić się do urzędu i wypełnić deklarację.

– Wszelkie informacje na temat sposobu wypełnienia formularza udzielać będą pracownicy referatu podatków i opłat lokalnych w Urzędzie Gminy w Lubinie przy ul. Władysława Łokietka 6, I piętro, pokój nr 8/9 – dodaje rzecznik wójta gminy Lubin.

Aktualny stan użytkowana nieruchomości można sprawdzić za pomocą Portalu Mapowego WebEwid, dostępnego pod adresem https://lubinski.webewid.pl/is2/iEwid/


POWIĄZANE ARTYKUŁY