Uczą się języków

12

W Zespole Szkół Społecznych w Lubinie wiele uwagi przykłada się do nauki języków obcych.

W bieżącym roku szkolnym zrealizowano następujące projekty w ramach współpracy międzynarodowej:

1. Projekt językowy „Lower Silesia Primary School”, realizowany we współpracy z Komitetem Lokalnym AIESEC Wrocław Politechnika Wrocławska. Celem było poznawanie innych kultur i zachęcanie uczniów do nauki języka angielskiego. W ramach projektu od 6 do 10 października 2014 roku w naszej szkole gościły wolontariuszki z Iranu i Gruzji: Tahereh Sanatian i Salome Mikava. Przeprowadziły cykl lekcji w języku angielskim, podczas których uczniowie mogli dowiedzieć się wielu interesujących faktów z życia Irańczyków i Gruzinów. Mogliśmy poznać kulturę, obyczaje, historię i geografię tych pięknych krajów. Największym sukcesem uczniów jest przełamanie bariery językowej i udoskonalenie umiejętności komunikacyjnych.

2. Wymiana uczniowska z Nicolaus-August-Otto-Schule (IGS) 10-16.06.2015. Szesnaścioro uczniów naszego gimnazjum ponownie przebywało w Nastätten, gdzie wraz ze swoimi rówieśnikami ze szkoły partnerskiej pracowali nad projektem „Handwerk/Rękodzieło”. Uczniowie pracując w dwóch grupach polsko-niemieckich wykonali ceramiczne zegary oraz stojaki na telefony komórkowe. W programie były również gry i zabawy, wycieczka do Trewiru, uczestnictwo w lekcjach niemieckich znajomych. Zakwaterowanie u rodzin było okazją do poznania ich powszedniego życia, nawyków żywieniowych, poczynienia wielu obserwacji oraz szlifowania języków obcych. Goszczące rodziny organizowały też wycieczki np. do Koblencji, Limburga, na Lorelei lub wspólny biwak czy wyjście na basen. W przeszłym roku będziemy świętować 10-lecie partnerstwa obu szkół. Wymianę dofinansowała Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.

3. Podczas pobytu w Nastätten uczniowie zrealizowali jeszcze jeden projekt zaproponowany przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży „Dzień.de/der.tag.pl” edycja „Berufliche Perspektiven/Perspektywy zawodowe”. Młodzież wymieniała się doświadczeniami dotyczącymi organizacji systemu oświaty w Polsce i Niemczech, doradztwa zawodowego oraz perspektyw zawodowych dla młodych ludzi po zakończeniu kolejnych etapów edukacji. Fotorelacja z realizacji projektu, do którego przystąpił 106 szkół z całej Polski, zostanie zamieszczona na stronie PNWM.

4. Kolorowi Językowi – w ramach zajęć koła języka angielskiego uczniowie klas 4-6 Społecznej Szkoły Podstawowej prowadzą korespondencję z zaprzyjaźnioną Trekronergade Freinetskole w Kopenhadze. Zajęcia umożliwiają uczniom rozwijanie umiejętności językowych poprzez tworzenie i wysłanie barwnych albumów np. o swoich ulubionych sportach, o ulubionych filmach i książkach. Odpowiedź duńskich korespondencyjnych przyjaciół rozbudza zaangażowanie i dodaje skrzydeł Kolorowym Językowym, bowiem z ogromną chęcią czytają oni album swoich duńskich kolegów.


POWIĄZANE ARTYKUŁY