Azja, a zwłaszcza jej południowo-wschodnia część, jest jednym z najdynamiczniej rozwijającym się regionem w branży kosmetycznej na całym świecie. Nic więc dziwnego, że targi skupiające się na najnowszych trendach, produktach i innowacjach w sektorze urody, zdrowia i wellness organizowane są w Hongkongu. Dolny Śląsk ma tu powody do dumy, a dokładnie 10 powodów, wszak tylu przedsiębiorców z naszego województwa prezentowało się podczas Beauty & Wellness Expo 2025.
Żelazko w płynie, eliksir z kwasem hialuronowym do picia czy wysokiej jakości odżywki – to tylko niektóre z produktów, jakie w Hongkongu prezentowały dolnośląskie firmy.
– Rozprasowuje zagniecenia w naturalny, prosty sposób. Uelastycznia włókna, a dodatkowo w naszym produkcie jest jeszcze odór neutralizator, czyli neutralizujemy nieprzyjemne zapachy i jednocześnie usuwamy bakterie, które mogą się pojawić – zachwala crystalizer, czyli innowacyjne żelazko w płynie Waldemar Stasiak, prezes firmy MB Elix.
Crystalizer to zdecydowanie najważniejszy, ale nie jedyny produkt, jaki pan Waldemar prezentował w Azji. Kolejnym są oryginalne zapachy przeznaczone do auta czy do szafy.
– My jesteśmy przyzwyczajeni, że tak jak w starym volkswagenie, powinno pachnieć wanilią, to trzeba z tym skończyć. Tu są prawdziwe perfumy. Na tym rynku jest to nowość przy zastosowaniu nie tylko do samochodów. Chcemy pokazać, że możemy zrobić bezpieczny produkt w bardzo dobrej. Nasze kompozycje są bezpieczne, nie powodują bólu głowy. Często, to co jest importowane do Europy, powoduje ból głowy i zrażenie konsumenta przed odświeżaczami zapachów – wyjaśnia.
Siedziba, laboratorium i zakład produkcyjny MB Elix mieszczą się nieopodal lotniska we Wrocławiu. Spółka zatrudnia około 70 osób. Drugi zakład funkcjonuje w Indiach, koło Delhi.
– Obsługujemy całą Europę, Bliski Wschód, Stany Zjednoczone. Nasze produkty spotykają się dużym uznaniem, bo klienci do nas wracają. Zainteresowanie widać też na platformach e-commerce w Polsce. Sprzedaż do tych platform zaczęliśmy w tym roku i od razu rośnie jak kula śniegowa – dodaje Waldemar Stasiak.
Na dolnośląskim stoisku w Hongkongu można było spotkać także Blankę Pukińską z firmy Elixis, działającej w ramach rodzinnej Holistic Group.
– To holistyczna firma, rodzinna, zajmująca się pielęgnacją zarówno od wewnątrz, czyli suplementacją, jak i od zewnątrz dzięki profesjonalnym kosmetykom – wyjaśnia Pukińska. – Nasz flagowy produkt to kosmetyk do picia na bazie kwasu hialuronowego. To wciąż nowość na polskim rynku, ale tutaj, w Azji, gdzie suplementy beauty są bardziej rozwinięte, chcemy mocno się pokazać.
Elixis to sześciotygodniowa kuracja, która – jak podkreśla Pukińska – już po dwóch tygodniach daje zauważalne efekty: poprawę nawilżenia skóry, redukcję zmarszczek i widoczne rozświetlenie cery. Firma stawia na naturalne składniki – w recepturze znalazło się jedynie 10 elementów roślinnych, w tym m.in. polski sok z jabłoni.
– W Azji króluje kolagen, natomiast naszą przewagą jest kwas hialuronowy, którego skuteczność została potwierdzona naukowo. Wierzę, że to właśnie może nas wyróżnić – dodaje Pukińska. – Już podczas targów zauważyłam ogromne zainteresowanie, mam wiele zapytań o dystrybucję i liczę, że uda nam się znaleźć partnerów, którzy podzielają naszą misję i pasję do holistycznego stylu życia.
Elixis, obok MB Elix i pozostałych ośmiu firm z Dolnego Śląska, brał udział w misji gospodarczej Going Global 4.0. Udział w targach Beauty & Wellness Expo 2025 w Hongkongu był dla nich nie tylko okazją do zaprezentowania swoich innowacyjnych produktów, ale także do nawiązania nowych kontaktów biznesowych na jednym z najbardziej perspektywicznych rynków na świecie.
Dolnośląscy przedsiębiorcy po raz kolejny udowodnili, że ich produkty mogą konkurować na rynkach światowych. Beauty & Wellness Expo 2025 stało się dla nich nie tylko wizytówką regionu, ale też szansą na długofalowe kontrakty i umocnienie pozycji w branży beauty.
Więcej o obecności dolnośląskich przedsiębiorców w Hongkongu pisaliśmy tutaj.
Projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 oraz ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
Going Global 4.0 zakłada organizację 28 zagranicznych misji gospodarczych dla ok. 300 przedsiębiorców. Projekt finansowany jest z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027.