Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo kolejny raz ostrzega przed niebezpiecznymi i fałszywymi SMS-ami, które rozsyłane są, by wyłudzić pieniądze. Oszuści podszywają się pod grupę PGNiG, sugerując potrzebę uregulowania rzekomych należności.

Podejrzane wiadomości SMS należy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie można udzielać na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z różnych numerów telefonów.
Przykładowa treść fałszywej wiadomości to:
PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45 zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
By uniemożliwić oszustwa, obecnie PGNiG Obrót Detaliczny wstrzymał wysyłanie SMS-ów w zakresie windykacji. Oznacza to, że każda korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji pochodzi od oszustów.
To nie jedyne próby oszustwa na gazownicza spółkę. Wcześniej do klientów PGNiG wysyłane były fałszywe wiadomości e-mail. Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”. Skrzynka „no-reply@epgnig.pl” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Dlatego należy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji.
Poniżej przykładowy wygląd fałszywej wiadomości:
Podejrzaną korespondencję należy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nią odpowiedzi, nie aktywować załączonych linków, ani nie otwierać załączników. Wiadomość najlepiej usunąć ze skrzynki odbiorczej oraz „kosza” (elementów usuniętych) poczty elektronicznej.
W przypadku pytań bądź wątpliwości, wynikających z otrzymania groźnej wiadomości, klienci mogą skorzystać z ogólnopolskiej infolinii PGNiG pod numerem: 22 515 15 15.
Źródło PGNiG