Ma rozwiać wszelkie wątpliwości osób, które zakład pracy oddelegował do pracy poza granicami kraju – na swojej stronie www.zus.pl Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował praktyczny poradnik dla pracowników delegowanych do wykonywania pracy w Unii Europejskiej, Europejskim Obszarze Gospodarczym i Szwajcarii.
– Poradnik dostępny jest w polskiej wersji językowej. Stanowi on interpretację przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 883/2004 i Rozporządzenia Nr 987/2009 oraz decyzji Komisji Administracyjnej Nr A2. Zawiera praktyczne informacje z zakresu delegowania pracowników w ramach Wspólnoty oraz czasowego przenoszenia działalności do innego państwa Unii Europejskiej – informuje Elżbieta Kurek, rzecznik prasowy legnickiego oddziału ZUS.
Na razie opublikowano pierwszą część poradnika dotyczącego ustawodawstwa, mającego zastosowanie do pracowników w Unii Europejskiej. Poradnik został wydany przez Komisję Administracyjną do spraw Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.
Poradnik dostępny jest na stronie internetowej stronie Komisji Europejskiej pod adresem http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=pl&catId=868. Umieszczony został również na stronie internetowej ZUS w zakładce "Poradniki, ulotki".