Ministerstwo Cyfryzacji uruchamia wieloletni Programem Rozwoju Talentów Informatycznych. Został on oparty na dwóch filarach: pierwszy to rozwój kompetencji uczniów w zakresie projektowania gier komputerowych. Drugim jest ścieżka „Mistrzostwa w Programowaniu i Algorytmice”.
Zajęcia w ramach budowania umiejętności projektowania gier komputerowych prowadzić będą uznane autorytety z branży game’ingowej. Ale „Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych” to nie tylko warsztaty, to także specjalne wyjazdy edukacyjne dedykowane projektowaniu gier. Cykl uwieńczy finałowy konkurs z prezentacją projektów gier. Dla najlepszych z najlepszych zorganizowane zostaną wyjazdy krajowe lub zagraniczne o charakterze edukacyjnym do ośrodków o międzynarodowej renomie. Liczymy, że dzięki temu projektowi podniesiemy najbardziej zaawansowane umiejętności informatyczne młodzieży.
Konkurs na operatora, który ogłosiliśmy w piątek, ma na celu wybranie organizacji, która zorganizuje tegoroczną edycję „Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych”. Zależy nam na wysokiej jakości tego zadania, dlatego szczególnie serdecznie zapraszamy do składania ofert organizacje pozarządowe, które posiadają doświadczenie w nauczaniu programowania. Oferty można składać do drugiego września, do godziny 11:00.
Drugim filarem Programu Rozwoju Talentów Informatycznych, który wystartuje w ciągu najbliższych dwóch tygodni, jest ścieżka „Mistrzostwa w Programowaniu i Algorytmice”. W programie skupimy się na rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie programowania i algorytmiki. Szkolenia, rozbudowane o grywalizację, prowadzone będą przez uznane autorytety.
Tegoroczne edycje są pilotażowe, w kolejnych latach będą rozszerzane. Od przyszłego roku programami obejmiemy studentów, zwiększymy również 5-krotnie liczbę uczestników. W sumie, w ciągu 11 lat (10 edycji), chcemy objąć programem 10 tysięcy młodych osób (uczniów i studentów) oraz 1500 nauczycieli. Planujemy na ten cel wydać ponad 80 mln zł. Wierzymy, że dzięki temu przyczynimy się do budowania w Polsce przemysłu 4.0.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji