W tym roku przekazywanie 1% podatku na organizacje pożytku publicznego jest łatwiejsze niż wcześniej. Coraz więcej osób decyduje się podzielić swoim podatkiem z innymi. Władze województwa zorganizowały kampanię informacyjno-edukacyjną „1% dla Dolnego Śląska”, aby zachęcić Dolnoślązaków do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego z naszego regionu.
Choć akcja „1% dla Dolnego Śląska” ruszyła jeszcze w zeszłym roku, właśnie teraz Urząd Marszałkowski zintensyfikował działania.
– Dlaczego teraz? Właśnie w kwietniu, czyli w ostatnim miesiącu, najwięcej osób wypełnia PIT-y – tłumaczy Beata Pelc z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.
W ramach kampanii uruchomiona została strona internetowa www.dolnyslask.pl/jedenprocent, przygotowano plakaty i banery reklamowe. Powstał także spot reklamowy, który właśnie teraz został pierwszy raz wyemitowany w regionalnej telewizji.
Marszałek województwa Marek Łapiński również własnym przykładem stara się zachęcić mieszkańców regionu do przekazania 1% podatku na organizacje pożytku publicznego, deklarując, że swój 1% przekazał na konto Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.
Coraz więcej osób decyduje się na przekazanie 1% podatku. Od tego roku jest to zdecydowanie prostsze. Nie musimy już wpłacać samodzielnie pieniędzy na konto organizacji, zrobi to za nas Urząd Skarbowy. Wystarczy, że wypełnimy prawidłowo trzy pola w naszym zeznaniu podatkowym, wpisując nazwę organizacji, numer KRS oraz przekazaną kwotę.
– Z roku na rok rośnie liczba lubinian, którzy przekazują 1% podatku na organizacje pożytku publicznego. W tym zainteresowanie jest dużo większe niż w zeszłym. Jednak nie uważam, że wpływ na to miało wprowadzone przez Ministerstwo Finansów ułatwienie. Bardziej do poprawy sytuacji w tym względzie przyczyniły się kampanie medialne i społeczne – mówi Danuta Kozik, zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Lubinie. – Ja również, chyba od dwóch lat, przekazuję 1% swojego podatku na organizację pożytku publicznego.
MRT
REKLAMA