Od jesieni pociągi połączą Lubin z Wrocławiem

Dziś w Lubinie prezydent miasta Robert Raczyński i wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak rozmawiali o uruchomieniu jesienią pasażerskiego połączenia kolejowego Lubina z Wrocławiem.

Fot. archiwum

Plany obu bezpartyjnych liderów są coraz bliższe realizacji, bowiem remont linii kolejowej nr 289 przebiega zgodnie z planem. Obaj samorządowcy uzgodnili, że szybki pociąg pasażerski relacji Lubin – Wrocław – Lubin będzie jeździł od października tego roku, czyli od początku roku akademickiego. Projekt jest istotny nie tylko dla studentów z Lubina, jeżdżących do Wrocławia. Politechnika Wrocławska przygotowuje się do uruchomienia placówki dydaktycznej na lubińskim lotnisku. W tamtym rejonie powstanie nawet druga stacja, oprócz centrum przesiadkowego przy ul. Kolejowej.

Na remont linii kolejowej nr 289 Lubin czekał od wielu lat. Wielokrotnie był on też przekładany, więc kiedy prace w końcu ruszyły, mieszkańcy odetchnęli z ulgą. Równocześnie prezydent Robert Raczyński rozpoczął starania o uruchomienie dodatkowych połączeń pasażerskich. Zbiegło się to z planami zarządu województwa. W lutym właśnie wicemarszałek Michalak zapowiedział na twietterze, że w grudniu – kiedy zakończy się remont wspomnianej linii kolejowej – Lubin zostanie połączony w Wrocławiem kilkunastoma połączeniami kolejowymi.

Włodarzowi zależało jednak, by pociągi uruchomić już od października, kiedy studenci z naszego miasta i regionu rozpoczną rok akademicki. Dzisiejsze spotkanie wskazuje, że pociągi prawdopodobnie wrócą do Lubina już jesienią.

Dodaj komentarz

Trwa ładowanie komentarzy. Prosimy o cierpliwość
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy
Anna Bajzelek-Pochwiasty
Anna Bajzelek-Pochwiasty
4 miesięcy 15 dni temu

Widzę, że jeden troll z Rynku Kolejowego i Gazety Robotniczej i tu dostał s.raczki. Naprawdę nie da się z tym psycholem czegoś zrobić?

Anonimowo
Anonimowo
5 miesięcy 6 dni temu

Nie podniecajcie się, jak znam życie zapomnijcie o jesiennym terminie..
Może jeszcze przed wyborami usłyszę o uruchomieniu regularnych lotów z Lubina do Wrocławia 😀

Kamil
Kamil
5 miesięcy 7 dni temu
Moim zdaniem do Lubina należało by przetrasować z Legnicy większość pociągów jeżdżących obecnie do Węglińca. Do Węglińca i tak nikt nie jeździ bo to dziura w sercu Borów Dolnośląskich, Lubin i Zagłębie Miedziowe mają zdecydowanie większy potencjał niż wiochy na zachód od Legnicy. Natomiast żeby nie pozbawiać mieszkańców Borów Dolnośląskich komunikacji należało by puścić kilka pociągów z Lubina przez Legnicę i Węgliniec do Jeleniej Góry (kilka przedłużyć do Szklarskiej Poręby). Wtedy też frekwencja była by dobra, bo frekwencję generowała by Jelenia Góra, gdzie na przykład dużo mieszkańców Zagłębia Legnickiego jeździ na wypoczynek w góry. Tak wszystko miało by ręce i… Czytaj więcej »
Przemysław
Przemysław
5 miesięcy 7 dni temu

To bardzo dobry pomysł, wart wprowadzenia w życie. Na E30 pomiędzy
Wrocławiem i Legnicą nie zmieści się tyle bezpośrednich pociągów,
zresztą nie jest potrzebna tak duża ich liczba. Z dwóch kierunków z
Legnicy kierunek lubiński ma zdecydowanie większy potencjał niż
węgliniecki (wystarczy porównać liczbę mieszkańców). Tak więc
skierowanie pociągów z Legnicy do Lubina zamiast do Węglińca wydaje się
sensownym posunięciem.

Lubinianin
Lubinianin
5 miesięcy 7 dni temu

Tutaj KD Trolle jak widać też zaśmiecają portal. No cóż, w tej spółce nic mnie już nie zdziwi. Zrozumcie barany, że nikt nie wsiądzie do waszych śmierdzących pociągów, w których wozicie ludzi jak bydło, o ile w ogóle je wozicie (bo nie raz zdarzyło mi się, że pociąg nie przyjechał). Żadna propaganda w internecie nic nie da. Teraz mamy kapitalizm i ludzie sami sobie wybierają środek transportu. A przewoźników do Lubina jest cała mnóstwo a przy tym traktują pasażerów dużo lepiej niż Koleje Dolnośląskie. Lubinianie nie potrzebują waszych pociągów!

zibi
zibi
5 miesięcy 7 dni temu

Tutaj też Koleje Dolnośląskie nasyłają swoich pracowników, którzy obrażają tych, którzy piszą niewygodną dla nich prawdę? Nie jest to pierwszy taki przypadek. Na innych portalach takie same chamskie obrażanie osób krytykujących KD. Na Facebooku nawet nie wstydzą się pisać tych samych chamskich postów pod imieniem i nazwiskiem. Zainteresowanym polecam forum Infokolej, a na nim wątek „Nieudolność Kolei Dolnośląskich”, gdzie dużo więcej podobnych „kwiatków”. Kto naprzyjmował takich buraków, którzy żyją z naszych pensji i jeszcze chamsko odszczekują? Z takim podejściem do pasażera będziecie wozić do Lubina tylko powietrze!

pasażer
pasażer
5 miesięcy 7 dni temu

Trasa do Wrocławia mocno naokoło, do tego pewnie z długim postojem w Legnicy. Dziękuję za taką jazdę jak busy jeżdżą drogą prostą jak drut. Tak jak pisze wcześniej rozmówca pociągi powinny jeździć z północy województwa na południe i z zachodu na wschód i spotykać się w Legnicy. Wtedy by to miało sens. A może to by dało impuls do remontu linii kolejowej z Legnicy do Jeleniej Góry która jest bardzo potrzebna dla mieszkańców. Ciekawe czy kiedyś doczekam się tej trasy. Obecnie pociągów zero, busów jak na lekarstwo, spróbujcie pojechać w góry z rowerem. Bez samochodu ani rusz.

pasażer
pasażer
5 miesięcy 7 dni temu

Trasa do Wrocławia mocno naokoło, do tego pewnie z długim postojem w Legnicy. Dziękuję za taką jazdę jak busy jeżdżą drogą prostą jak drut. Tak jak pisze wcześniej rozmówca pociągi powinny jeździć z północy województwa na południe i z zachodu na wschód i spotykać się w Legnicy. Wtedy by to miało sens. A może to by dało impuls do remontu linii kolejowej z Legnicy do Jeleniej Góry która jest bardzo potrzebna mieszkańcom. Ciekawe czy kiedyś doczekam się tej trasy. Obecnie pociągów zero, busów jak na lekarstwo, spróbujcie pojechać w góry z rowerem. Bez samochodu ani rusz.

Piti
Piti
5 miesięcy 7 dni temu

A może busy upadna a koleje będą popularne ze względu na komfort i wygodę jazdy. Busy są ciasne i mało wygodne. Ja całe studia jeździłem do Wro tylko pociągiem bo było wygodnie.

student
student
5 miesięcy 7 dni temu

Ja jeżdżę na studia do Wrocławia busami i nie zamierzam rezygnować. Punktualnie, wygodnie i tanio – czego więcej chcieć? A pociągiem jechałem kilka razy z Legnicy i zawsze opóźnione oraz tłok. Więcej nie pojadę, a Koleje Dolnośląskie mam nadzieję, że szybko zaorają, bo w naszym regionie też chca zniszczyć komunikację.

witek
witek
5 miesięcy 13 dni temu
Widzę, że propaganda KD aktywna nawet na tym portalu. Szkoda, że jak zwykle z charakterystycznym dla siebie żenująco niskim poziomem kultury. Tak szybko wam puszczają nerwy chłopaki (i panie niestety też, ostatnio czytałem na forum Infokolej o takiej jednej chamskiej konduktorce z Kolei Dolnośląskich), a wy na co dzień obsługujecie pasażerów. Potem dziwicie się, że są na was skargi. Prezes chyba z takim samym poziomem kultury, skoro olewa opinie pasażerów, a powinien wszystkim zafundować solidne kursy z psychologii. Może psychologowie nauczyliby was tego, o czym rodzice zapomnieli. Nawet najszybsza podróż z chamskim konduktorem żadną przyjemnością nie jest. Dziękuję bardzo za… Czytaj więcej »
Patrzymy realnie
Patrzymy realnie
5 miesięcy 13 dni temu
Dla ludzi dojeżdżających do Wrocławia kolej nie będzie miała żadnego znaczenia. Czas jazdy to będzie co najmniej 2 godziny. A droga jest prosta jak drut. Poza tym nie dość że bilety na pociągi są droższe niż na busy, to jeszcze zapłacisz jeszcze więcej, bo jazda jest naokoło. Tak więc nie będzie zainteresowania na tej trasie pociągami. Koleje Dolnośląskie świadczą usługi na bardzo złym poziomie. Pociągi często są odwoływane, ulegają awarii, ludzie nie mieszczą się w środku bo jeżdżą przepełnione i zostają na peronie. Dziękuję bardzo za podróż w bydlęcych warunkach (albo wcale). Busy oferują dużo lepszy komfort, a przy tym… Czytaj więcej »
zibi
zibi
5 miesięcy 13 dni temu

Jeżdżę pociągami KD prawie codziennie i bardzo często obserwuję cyrki i chamskie zachowania w wykonaniu pracowników KD. Tarnowscy akurat dużo lepiej traktują pasażerów bo to prywatna firma i wiedzą, że żyją dzięki nim. A KD to postkomunistyczny skansen. Ale żeby to wiedzieć trzeba jeździć, a nie tylko ujadać na forach. Tymi pociągami nikt nie będzie jeździł.

SZOK!
SZOK!
5 miesięcy 14 dni temu

Czytając te chore komentarzy lobby busiarskiego zastanawia mnie tylko jedno – czy ludzie to czytający wierzą w te bzdury? Nie wiem co ci autorzy tych komentarzy mają w głowach. Pociąg ma klimatyzację, toaletę, multum miejsca na nogi, a do Wrocławia będzie jechał maksymalnie 1h 10 min. Busów unikam jak ognia. Wczoraj rano jechałem, to myślałem, że mi nogi odpadną, bo miejsca na nogi tyle co dla Chińczyka. To będzie piękny moment, jak będę mógł patrzeć na upadek Tarnowskiego. A wy trolle Tarnowskiego piszcie sobie co chcecie, ludzie i tak wybiorą kolej.

Janusz
Janusz
5 miesięcy 13 dni temu

O, troll z Kolei Dolnośląskich znowu zmienił nicka. Zrozum dziecko, że nikt nie będzie jeździł waszymi śmierdzącymi, wiecznie spóźnionymi pociągami, w których traktujecie pasażerów jak zło koniecznie. Mamy to szczęście, że mamy prywatnego przewoźnika, który umie bardziej szanować swoich klientów. A za te oszczerstwa jakie tu produkujesz pod dziesiątkami nicków Tarnowscy powinni pociągnąć cię do odpowiedzialności karnej. Nie jesteś anonimowy w internecie, głąbie!

Jerzy
Jerzy
5 miesięcy 15 dni temu

To chyba taka prawda jak to , że moja córka dostanie mieszkanie z zasobów miasta , a oczekuje już trzynasty rok.Trójka dzieci ,czwarte w drodze.

Łukasz
Łukasz
5 miesięcy 15 dni temu
Fakty są takie, że na razie są to tylko zapowiedzi. Te w wykonaniu UMWD i KD zawsze brzmią pięknie. Przypomnę na przykład zapowiedzi o 7 autobusach dziennie na trasie Jelenia Góra – Lwówеk – Bolesławiec w zamian za pociągi, których mieszkańcy nigdy się nie doczekali. W przypadku Lubina coś czuję, że nawet jak tyle pociągów pojedzie, to będzie później tak samo jak z pociągami do Świdnicy, gdzie najpierw był krzyk o bezpośrednie pociągi a potem o zniżki w cenach biletów, bo okazało się, że busy jadą szybciej i są tańsze i nikt nie chce jeździć pociągami. A na takie zabawy… Czytaj więcej »
wdr
wdr
5 miesięcy 15 dni temu

Daliście się omamić taniej propagandzie. A w tym Koleje Dolnośląskie są akurat dobre. Jak będzie 4-5 par pociągów to będzie dobrze, a czas jazdy z pewnością nie będzie krótszy niż 2 godziny.

Piotr Stępień
Piotr Stępień
5 miesięcy 15 dni temu

To nie sztuka wydać pieniądze, sztuką wydać je z sensem. Z Lubina do Wrocławia jeździ mnóstwo busów i pociągi będą niekonkurencyjne. Dokładnie taka sama sytuacja jest w Świdnicy, gdzie
gdyby nie bilety za pół ceny, to pies z kulawą nogą nie wsiadłby do pociągów. 10 par to zdecydowanie za dużo, wystarczyłoby kilka par z Lubina do Legnicy.

węgorz
węgorz
5 miesięcy 15 dni temu

KD nie mają taboru na tyle pociągów, ponadto musiałyby zlikwidować część pociągów z Wrocławia do Węglińca z powodu zbyt dużej liczby pociągów na odcinku z Wrocławia do Legnicy. Więc mało prawdopodobne jest, że będzie tyle pociągów. Obiecywanie nic nie kosztuje, a w te obiecanki wierzą już tylko najbardziej naiwni.

Filip Kaczmarek
Filip Kaczmarek
5 miesięcy 15 dni temu

Po co w ogóle UMWD rozsiewa takie „informacje”? Propagandą to ciężko nazwać, bo nie mają z tego żadnych korzyści, a pociągi średnio są potrzebne, skoro od groma jest busów jadących prostą drogą.

jaroooo
jaroooo
5 miesięcy 15 dni temu

Nikt nie będzie na tej trasie uruchamiał pociągów, bo KD nie mają tyle impulsów. A frekwencja nie jest duża. Więc zostają tylko PR-y ze swoimi kiblami. A to żadna alternatywa do busów.

piko
piko
5 miesięcy 15 dni temu

Z Lubina do Wrocławia jeździ mnóstwo busów i pociągi będą
niekonkurencyjne. Dokładnie taka sama sytuacja jest w Świdnicy, gdzie
gdyby nie bilety za pół ceny, to pies z kulawą nogą nie wsiadłby do
pociągów. Natomiast dobrym pomysłem byłby remont linii z Legnicy przez Złotoryję i
Lwówеk Śląski do Jeleniej Góry i puszczenie pociągów z Zagłębia
Miedziowego do Jeleniej Góry przez całe województwo z północy na
południe. Niektóre powinny być przedłużone do Szklarskiej Poręby. Do tej
pory nie ma ani jednego takiego pociągu, a są one bardzo potrzebne.

Legniczanin
Legniczanin
5 miesięcy 15 dni temu
Pociągi do Wrocławia nigdy nie będą konkurencyjne z autobusami. Nikt nie będzie jechał naokoło z Lubina przez Legnicę i dwa razy dłużej. Natomiast dobrym pomysłem byłby remont linii z Legnicy przez Złotoryję i Lwówеk Śląski do Jeleniej Góry i puszczenie pociągów z Zagłębia Miedziowego do Jeleniej Góry przez całe województwo z północy na południe. Niektóre powinny być przedłużone do Szklarskiej Poręby. Do tej pory nie ma ani jednego takiego pociągu. Widać osobom w KD wydaje się, że mieszkańcy Zagłębia Miedziowego nie potrzebują jeździć w Karkonosze a w Karkonosze jeździ się tylko z Wrocławia. W weekendy mnóstwo mieszkańców Zagłębia jeździ w… Czytaj więcej »
Bartek M.
Bartek M.
5 miesięcy 15 dni temu

Już teraz Koleje Dolnośląskie tną koszty. Na przykład na wielu obleganych kursach jeździ pojedyncza jednostka, a ostatnia wieczorna i pierwsza poranna para do Szklarskiej Poręby w ogóle od pewnego czasu jest odwoływana, a zamiast niej jeździ KKA. Oczywiście w rozkładzie i na oficjalnych stronach KD na ten temat zupełna cisza. Współczuję np. jakimuś turyście, który chciałby wrócić z Górzyńca (gdzie KKA nie zajeżdża) na ostatni pociąg do Czech.
Czy to są oszczędzności KD przez wprowadzeniem 10 par pociągów do Lubina?

mareki
mareki
5 miesięcy 15 dni temu

To prawda, do Jeleniej Góry jeździ bardzo dużo turystów i studentów. Dlatego pociągi są bardzo potrzebne. Natomiast z Lubina do Wrocławia jeździ mnóstwo busów i pociągi będą niekonkurencyjne. Dokładnie taka sama sytuacja jest w Świdnicy, gdzie gdyby nie bilety za pół ceny, to pies z kulawą nogą nie wsiadłby do pociągów.

Artur
Artur
5 miesięcy 15 dni temu

Widziałbym dużo sensowniejsze relacje pociągów. Z Lubina lepiej puścić bezpośrednie pociągi do Jeleniej Góry przez Legnicę i Węgliniec (z przedłużeniem niektórych do Szklarskiej Poręby). Natomiast do Wrocławia może zostać tak jak jest, tzn. pociągi Węgliniec – Wrоcław. Pociągi z Lubina do Wrocławia nie będą konkurencyjne z busami, a do Jeleniej Góry właśnie brakuje połączeń. Ponadto dużo mieszkańców Zagłębia Miedziowego jeździ w góry w Karkonosze. Do Wrocławia jak ktoś będzie chciał koniecznie pojechać pociągiem, to przesiądzie się w Legnicy, a większość i tak na pewno nadal będzie jeździć busami.

M
M
5 miesięcy 15 dni temu

Super. Oby było więcej połączeń kolejowych także w innych kierunkach !!!! Koleją wygodniej.

Łukasz
Łukasz
5 miesięcy 15 dni temu

Nie będzie, bo KD nie mają tyle taboru. Te 10 pociągów do Wrocławia to też tylko propaganda.

radekk
radekk
5 miesięcy 16 dni temu

Moim zdaniem pociągi nie sprawdzą się na tej trasie, ludzie są przyzwyczajeni do busów. Koleje Dolnośląskie lepiej niech uruchomią pociągi do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby, bo jak ktoś chce się wybrać z rowerem w góry na wycieczkę to zupełnie nie ma jak.

Bożena
Bożena
5 miesięcy 16 dni temu

Koleje Dolnosląskie to najgorsza spółka kolejowa. Lepiej niech zabiorą się za sprzątanie góԝien w Impulsach, bo te jeżdżą z kiblami zawalonym góԝnem. Ponadto obserwuję chamskie zachowania konduktorów w pociągach prawie każdego dnia na trasie Legnica – Wrocław. Za co oni chcą podwyżki? Za nieprofesjonalizm i brak kultury? Pociągi często się spóźniają albo są odwoływane, bardzoe często nie można wejść do środka z powodu tłoku. Nikomu nie życzę bycia zdanym na łaskę tego przewoźnika. Koleje Dolnośląskie wykoszą busy, to dopiero będziecie płakać.

Tomasz
Tomasz
5 miesięcy 16 dni temu

A kiedy remont linii Legnica – Złotoryja – Lwówek Śląski – Jelenia Góra? Ta trasa jest dużo bardziej potrzebna, gdyż obejmuje swoim zasięgiem duży obszar Dolnego Śląska. Ponadto jest ważna z punktu widzenia turystyki. Pociągi z Legnicy można by wtedy przedłużyć do Lubina.

Przyszły Student
Przyszły Student
5 miesięcy 16 dni temu

Powiem szczerze że ja się cieszę że pociągi wrócą do lubina. Mam zamiar dojeżdżać na politechnikę wrocławską. Jechałem już 2 razy między Legnicą a Wrocławiem i było bardzo wygodnie, obsługa sympatyczna,pociąg max 5min się spóźnił(jak na polskie warunki punktualny), podróż między legnicą a wrocławiem trwała 50 minut no i jeszcze jedna zaleta miny wk…. zdenerwowanych kierowców w leśnicy na przejeździe bezcenne.

Alek
Alek
5 miesięcy 16 dni temu

Były przecież już pociągi i woziły powietrze. Koleje Dolnośląskie mają mało taboru, więc lepiej niech pociągi jeżdżą na bardziej potrzebnych liniach. Tutaj trasa jest mocno naokoło i pociągi nigdy nie będą cieszyć się popularnością.

Kuba
Kuba
5 miesięcy 15 dni temu

Kiedyś to też był PKS, który nie woził mało ludzi. Polecam zobaczyć co się dzieje ostatnio u Tarnowskich. Od kiedy mają monopol na transport do Wrocławia, a PKS Zielonej Góry też tnie koszty i zmniejsza ilość kursów do Wrocka, jest naprawdę problematyczne dojechać do tego miasta w niezatłoczonym systemie komunikacji.

PiotrW
PiotrW
5 miesięcy 15 dni temu

Gdyby był popyt, to i przewoźnicy by byli. Takie jest proste prawo rynku. Myślisz, że Koleje Dolnośląskie uruchomią ci pociągi wożące powietrze? Jak będzie mało chętnych, to tez szybko się zwiną. A skoro na busy nie ma chętnych, to tym bardziej nie będzie na pociągi, które będą jechać dłużej, a bilety będą droższe.

miedziak
miedziak
5 miesięcy 16 dni temu

Po co pociągi, jak busy jeżdżą szybciej i prostą drogą? Tak się właśnie wywala w błoto publicznie pieniądze.

Ted
Ted
5 miesięcy 16 dni temu

Max – w jaki sposób przezucic tabor elektryczny na linie Lwówecką (spalinową)?

Ted
Ted
5 miesięcy 16 dni temu

Super sprawa. Ilość busów na tej trasie zmniejszy się o ok. 70%. Coś pięknego. A ile pieniędzy mniej…

Tomasz
Tomasz
5 miesięcy 16 dni temu

I ty się z tego cieszysz? KD coś się odwidzi i zlikwidują pociągi a wtedy w ogóle nie dojedziesz do Wrocka. Były już takie przypadki. Musisz być albo mikolem, albo tumanem. A najprawdopodobniej jednym i drugim.

maxim
maxim
5 miesięcy 16 dni temu

Pociągi z Lubina do Wrocławia, biorąc pod uwagę czas przejazdu i cenę biletów, na pewno nie mają większego sensu. Sens miałyby natomiast pociągi do Jeleniej Góry z północy województwa na południe, przez Węgliniec. Do Jeleniej Góry nie ma prawie busiarzy, więc problem konkurencji odpada. A jak ktoś bardzo będzie chciał jechać pociągiem do Wrocławia, to przesiądzie się w Legnicy. To jest całkiem logiczne, bo mamy w ten sposób dwie w miarę proste linie kolejowe (z północy na południe i zachodu na wschód) krzyżujące się w Legnicy, bez żadnego cudowania.

student
student
5 miesięcy 16 dni temu

Bardzo często jeżdżę Tarnowskimi do Wrocławia i nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości usług. Natomiast kilka razy jechałem pociągami do Legnicy i pociągi napchane jak puszka sardynek, bardzo często opóźnione, obsługa arogancka (na pytania nie odpowiada albo zbywa półsłówkami). Dziękuję bardzo za taką jazdę. Wolę busy.

student
student
5 miesięcy 16 dni temu

Bardzo często Tarnowskimi do Wrocławia i nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości usług. Natomiast kilka razy jechałem pociągami do Legnicy i pociągi napchane jak puszka sardynek, bardzo często opóźnione, obsługa arogancka (na pytania nie odpowiada albo zbywa półsłówkami). Dziękuję bardzo za taką jazdę. Wolę busy.

Grzegorz
Grzegorz
5 miesięcy 16 dni temu

Wystarczy popatrzeć na trasę żeby zorientować się, że jazda pociągiem będzie nieopłacalna. Nawet jeśli czas przejazdu będzie podobny (w co osobiście nie wierzę), to jazda naokoło dużo dłuższą trasą będzie kosztować więcej niż bilet na busa.

dojeżdżający
dojeżdżający
5 miesięcy 16 dni temu

Biorąc pod uwagę zachowanie pracowników KD na tym portalu, na pewno nie skorzystam z pociągów. Dziękuję bardzo, wolę busy, gdzie jednak dużo lepiej traktują pasażerów. A o chamskiej obsłudze w pociągach KD naczytałem się już sporo. Więc te posty też mnie nie dziwią. Niestety, to wciąż państwowa firma z PRL-owskim podejściem w stylu, że pociągi są dla kolejarzy, a nie pasażerów. Prywaciarze dużo szybciej uczą się kultury i zwykłego szacunku do tych, dzięki którym mają na chleb.

Stanisław
Stanisław
5 miesięcy 16 dni temu

Zauważyliście, że wszystkie komentarze pisane ZA pociągami do Lubina są pisane w tym samym czasie? W pół do 14 trzy komentarze o tym samym wydźwięku napisane w odstępie 10 minut. Wcześniej i później kilkugodzinna dziura. To samo w nocy – 3 komentarze w tym samym stylu po 1 w nocy napisane w odstępie 14 minut. Odstępy pomiędzy nimi akurat takie, żeby napisać kolejny komentarz. Ewidentnie jakiś pracownik Kolei Dolnośląskich spamuje portal i obraża konkurencję. Widać już czują, że pociągi do Lubina okażą niewypałem i już pracują jęzorami na forach, tak jak to mają w swoim zwyczaju.

maxim
maxim
5 miesięcy 16 dni temu

To mikole zaśmiecają ten portal. Te ich formułki o „spisku busiarskim” to przecież ich stała gadka (wystarczy poczytać kolejowe fora). Mikole są jak zaraza, bo zaśmiecają wszystkie portale prokolejowym spamem, minusują przeciwne komentarze itd. uniemożliwiając rzeczową dyskusję. Choć w Kolejach Dolnośląskich też pozatrudniali młode mikolstwo, więc w sumie możliwe jest, że to ktoś z Kolei Dolnośląskich. Na fanpejdżu FB Kolei Dolnosląskich również są chamskie odpowiedzi pod komentarzami krytycznymi do KD i tam już świetnie widać kto gdzie pracuje.

Mieszkanka
Mieszkanka
5 miesięcy 16 dni temu
Lubin w ogóle nie potrzebuje pociągów do Wrocławia. Zgorzelec nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Nowa Ruda. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą załatwiać różne sprawy do miasta. Dlatego dobrym pomysłem jest wydłużenie niektórych pociągów Jelenia Góra – Legnica do Lubina (na początek 3 pary wystarczą: rano, po południu i wieczorem). Frekwencja na pewno byłaby dużo wyższa niż do Wrocławia, bo mieszkańcy kochają jeździć w góry pociągami. Dla porównania: z Wrocławia do Jeleniej Góry jeździ kilkanaście par pociągów dziennie i jeżdżą one mocno napełnione. Skierowanie Impulsów z Lubina do Jeleniej Góry pozwoliłoby uwolnić SZT, których jest poważny deficyt i… Czytaj więcej »
miłośnik kolei
miłośnik kolei
5 miesięcy 16 dni temu

Po cholerę jakieś pociągi do Lubina? Lepiej wyremontować linię z Legnicy do Jeleniej Góry, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

cyklista z Lubina
cyklista z Lubina
5 miesięcy 16 dni temu

Mieszkańcy Lubina żądają jak najszybszej rozbiórki torów kolejowych i wybudowania na ich miejscu pięknej asfaltowej ścieżki rowerowej! Nie potrzeba nam pociągów!!! A ścieżka rowerowa byłaby świetną atrakcją przyciagającą tłumy turystów. Mamy ambicje być ekologiczną gminą i nie dopuścimy, żeby władze Wrocławia to zniszczyły!!! Do Wrocławia jeżdżą już busy i wystarczy.

Józef.
Józef.
5 miesięcy 16 dni temu

Znowu ten psychol z Kolei Dolnośląskich co zablokowali go na forach kolejarskich wypisuje swoje psychiczne brednie.Czas zamknąć tego człowieka w psychiatryku na leczenie.A co do linii to beznadziejna sprawa czas odbudować najpiękniejsze linie kolejowe w Kotlinie Jeleniogórskiej.Ten region ma niesamowity potencjał turystyczny.Czekam jeszcze jak zostanie odbudowana kolej turystyczna z Jeleniej Góry do Lwówka (najpiękniejsza w Polsce).Będzie to nielada atrakcja na skalę europejską.

Robert
Robert
5 miesięcy 16 dni temu

witam
Jestem za już dawno powinien być taki pociąg tylko ma być szybki i będzie robił furorę.

Myśl człowiecze
Myśl człowiecze
5 miesięcy 16 dni temu
Przecież tutaj ewidentnie spamują pracownicy Tarnowskiego. Każdy kto chociaż kilka razy na rok wybierze się w trasę pociągiem wie, że ta forma transportu bardzo się poprawiła na plus. Ja osobiście często korzystam z relacji Ścinawa – Wrocław – Ścinawa bo za Tarnowskiego to ja dziękuję. Ostatnimi czasy już bardzo bardzo rzadko jeżdżą stare „kible” bo zostały zastąpione fajnymi nowymi składami w których raz – jest zadbana toaleta, dwa – dużo miejsca na nogi, trzy podróż nie trwa tak długo bo średnio jest to około 50 minut do 70 minut maksymalnie, cztery – nie muszę się rzucać do bagażnika busa bo… Czytaj więcej »
Super :-)
Super :-)
5 miesięcy 16 dni temu

W lubine zauwazylem ze najpierw ludzie narzekaja a pozniej doceniaja 😀 to wiec negatywami nie ma co sie przejmowac pociagi super sprawa juz nie moge sie doczekac pierwszego wyjazdu z lubina . A jeszcze bedzie zabytkowa lokomotywa tez ludzie musieli ponarzekac chore miasto masakra .

Pociagii gora ! Chura w koncu kolej zawita u nas
Pociagii gora ! Chura w koncu kolej zawita u nas
5 miesięcy 16 dni temu
Ja nie rozumie cie MAX a skad ty wiesz ze lubin nie potrzebuje pociagow ale ty madry masakra chlopie lubin czekal na ten moment dlugie lata i w koncu koniec bedzie meczarni zapchanymi busami ja nie wiem co tak ktos narzeka pewnie jacys busiarze nie ma bata bo normalny pasazer to sie cieszy ze w koncu nie trzeba bedzie sie cisnac w busie a w pociagu mozna sie rozprostowac i duzo miejsca to wiec no narzekajacych wypachajcie sie tymi busami teraz podroz pocigiem do legnicy czy wrocka bedzie o wiele przyjemniejsza nawet jak to ma trwac ciut dluzej ale napewno… Czytaj więcej »
Grzegorz
Grzegorz
5 miesięcy 16 dni temu

Najważniejsze jest to że będzie konkurencja i każdy będzie miał wybór. Osobiście miałem kilka bardzo nieprzyjemnych sytuacji z busem do wr. Konkurencja wymusi podniesienie jakości usług a może nawet obniżenia ceny.

MAX.
MAX.
5 miesięcy 16 dni temu

Lubin nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś ludziom tam mieszkającym też powodzi się dużo lepiej.

MAX.
MAX.
5 miesięcy 16 dni temu

Lubin nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkаńсоm też powodzi się dużo lepiej.

wpDiscuz